Onze Fjes

Eindelijk is het zover, zaterdag 2 juni. De afgelopen anderhalve week is de kampioenkoorts hevig losgebarsten. Zou het dan toch? Dat de F1 in zijn eerste jaar kampioen wordt? In de aanloop werd alles in het werk gesteld om de pupillen voor te bereiden op deze wedstrijd. Woensdags werd er fanatiek getraind en op donderdag werd er een heus – en succesvol ! – toernooi georganiseerd.

Voorafgaand aan de wedstrijd werden de spandoeken uitgerold en de toegestroomde familie en vrienden ontvangen. Tegenstander vandaag was koploper ZKV. Dit seizoen hebben we al een aantal keer tegen gespeeld en het is gewoon een heel goed team. Het niveauverschil werd gedurende de ontmoetingen steeds kleiner. Wat weer tekenend is voor de enorme groei van de F. Vandaag moest alles dan ook wel mee zitten. In de eerste tien minuten werd duidelijk dat purmer scherp was. Kansen werden gecreëerd maar ZKV was ook gevaarlijk. Tot aan de eerste break 1-2 achter. Niks verloren nog. In het tussenstuk verloor purmer grip op de wedstrijd. ZKV was duidelijk nog een maatje te groot. Hoewel purmer mooie kansen had werd met moeite de korf gevonden. Einduitslag 6-12.

Terugkijkend op het seizoen begonnen we met 1team en forse nederlagen. Alle inspanningen, trainingen en persoonlijke ontwikkeling maakt dat we vandaag ondanks de tweede plek toch onze kampioenen konden huldigen. Want ook de F2 heeft het seizoen afgesloten met een super overwinning in de laatste match. De kinderen, trouwe supporters, begeleiders en trainers werden bedankt met een zak snoep of een mooie medaille. Super geregeld!

Het seizoen zit erop. We blijven nog lekker op de donderdagen trainen ( ook voor alle vriendjes, vriendinnetjes, broertjes en zusjes ). Op naar volgend seizoen !