Purmer F1 – BEP F1

Na een zonovergoten zomer werden de gladiatoren van de F eind augustus weer verwacht op het trainingsveld. De eerste training viel letterlijk in het water. De donderdag erna werd er flink gewerkt en de technieken weer goed bijgeschaafd.

Met 1 training in de benen speelde we op woensdag een heuse oefenwedstrijd bij onze buren van BEP. Nog wat onwennig en stroef werden de eerste puntjes gemaakt. De spelvreugde spatte er weer vanaf.

De dag erna stapten onze coaches in het huwelijksbootje. Namens de F en aanhang van harte proficiat.

Dan eindelijk de eerste competitiewedstrijd. Een thuiswedstrijd met wederom BEP als tegenstander. Niet op de gebruikelijke zaterdagmorgen maar een heuse middagwedstrijd. En dat was de merken. Voorafgaand aan de wedstrijd waren de toegangskaarten niet aan te slepen met een nagenoeg uitverkocht huis tot gevolg.

BEP had goed de verdediging op orde in het eerste deel, sterker de 0-1 werd gemaakt en een verdiende voorsprong. Purmer had even nodig om te hergroeperen en de tegenslag te verwerken maar toen de motor eenmaal begon te draaien was er geen houden aan. Na de gelijkmaker liep purmer uit naar een 5-1 voorsprong. BEP zette er een offensief tegenover en kwam terug tot 5-3. Twee prachtige schoten! Purmer schakelde in het laatste kwart een tandje bij en liep vervolgens uit naar een ruime overwinning.

Het collectief heeft vandaag gezorgd voor een prachtige seizoensopening. Als de kanjers goed blijven trainen eb er vooral heel veel plezier in houden komt het vast helemaal goed.

Voor alle toeschouwers, volgende week speelt de F een uitwedstrijd in Alkmaar.

Alle support is weer van harte welkom.