Herfst, regen, wind en de start van het zaalseizoen 23/24..

Klagen over het weer kunnen we als de beste!! Te heet, te koud, te nat, te droog, te veel wind.. maar dit alles valt weg als de zaaldeuren worden geopend! Na de oefenwedstrijden van vorige week, mochten we de zaal weer betreden in ons eigen Purmerend..

KV Purmer F1 – Atlantis F2.. dit was  de eerste zaalwedstrijd van dit seizoen.
En wat voor een wedstrijd! Het was voor Idil haar eerste echte wedstrijd, ze had ook al mee gedaan met de oefenwefstrijd. En wat heeft ze het weer goed gedaan! Net als de rest van het team. Meteen in de eerste minuten kwam ons eerste doelpunt en dit is zo de rest van de wedstrijd door gegaan. Atlantis heeft ook nog een paar mooie doelpunten gescoord. Tijdens de wedstrijd was het goed te zien dat wij druk aan het oefenen zijn met gooien met 1 hand, en met het afvangen van de bal onder de korf. Hier kwamen ook een paar mooie doelpunten uit! Deze eerste wedstrijd hebben wij gewonnen met 22-7 en het team heeft zin in de rest van het seizoen! De coach is weer mega trots op ze!

Aan de andere kant van de zaal speelde de E3 tegen- Roda E2

Na een leerzame oefenwedstrijd vorige week mochten we nu onze eerste echte zaalwedstrijd spelen! En dat een oefenwedstrijd handig is bleek want wat er vorige week minder ging, ging nu goed.

Alhoewel de stand anders doet vermoeden, hebben we echt hard moet werken voor de overwinning! Verdediging stond als er huis, er werd snel en goed overgespeeld en kansen werden goed benut!! We bleven voor elke kans strijden!
Resultaat een 8-0 overwinning!
Supermooie beloning voor hard werken! ❤️

Na de Fjes en E3 mochten de andere 2 E-teams knallen!

Purmer E2- Aurora E2
Eerste echte wedstrijd weer in de zaal. We hebben vorige week een oefenwedstrijd gehad dus we waren weer een beetje gewend aan de zaal. Aurora is een tegenstander waar we nog nooit tegen gespeeld hadden dus we wisten niet wat we konden verwachten. We gingen er scherp in de eerste helft. De kindjes merkte dat ze toch wel goed konden scoren tegen deze tegenstander dus we stonden snel al wat doelpunten voor. Ze werden hier zelfverzekerd van en gingen dingen proberen die we ook in de training doen! Het was een hele mooie wedstrijd om te zien en we hebben uiteindelijk gewonnen met 12-1!!!!
Nikki en Petra

De E1 speelde tegen KVZ’23 E1! Na 4 trainen met elkaar te hebben gehad en daarin net aan het oefenen met echte systeempjes, was daar dan de eerste competitiewedstrijd om te kijken of we dit al konden laten zien!
Al snel realiseerde iedereen zich, dat we alleen onze eigen vijand konden zijn als we onze energie niet goed zouden verdelen. En als dat kwartje valt heh, poeh he, dan is er dus ruimte om te denken… nee om zeker te weten.. dat je mag laten zien dat je echt kan korfballen!!!
Coaching, systemen, doelpunten, alles kwam voorbij.. en deze kids zijn pas 8/9 jaar heh!!!!
Wat gaan we allemaal zien dit zaalseizoen?? De lat ligt nu hoog met een uitslag van 12-3!
IK KAN NIET WACHTEN ALS COACH OM DIT VERDER TE MOGEN MEEMAKEN 😍

T-R-O-T-S!

Snel de zaal ombouwen voor het 2 vaks-korfbal! De D’tjes stonden al klaar voor hun wedstrijd..

Purmer D1 – Roda D1
Eerste wedstrijd van het zaalseizoen.
Het bleek weer een spannende wedstrijd te worden.
Vooral verdedigend stonden beide ploegen hun mannetje.
We gaven heel veel druk op de aangeef- en ballijnen, goed om te zien!
Aanvallend konden beide teams dan ook niet echt een vuist maken, wat resulteerde in een magere eindstand stand van 4-5.
En als we dan vooruit gaan kijken, weten we ook dat we uiteindelijk dit soort wedstrijdsituaties nodig hebben om weer beter te worden en te leren.

Komende week weer goed verder trainen en op naar de volgende wedstrijd!

Wat een wedstrijd liet onze C1 ook zien tegen Groen-Geel!!
De eerste wedstrijd van de competitie. We hadden er allemaal zin in. En wat begonnen we vlammend! Passes gingen lekker, overspelen, uitverdedigen en achter de bal aan lopen.
Al snel merkten we dat we de betere partij waren. Het zelfvertrouwen nam toe en de inzet was top. Het hele team ging ervoor.
We hadden een hoop bemoedigende supporters. Dat hielp ook mee. Dank hiervoor!
Mooie doorloopballen in de aanval, vrij lopen en de verdediging was ook nog sterk.
Tweede helft begonnen we wat zwak, maar we herpakten ons snel. Twee hele trotse en blije coaches langs de kant, lachende gezichten van de kinderen. Ze wilden niet eens wisselen.
Eindstand 12-3!
We hebben genoten van deze wedstrijd! Wat een groei maken deze gasten door!

En dan als hekkensluiter van de jeugdwedstrijden de junioren! Zij speelden tegen Kleine Sluis..

In de verwachting lag een makkelijke wedstrijd, maar wat hebben ze moeten vechten om de stand weer gelijk te krijgen.
Wat was het de 2e helft spannend met al die gemiste doelpunten, wat er in de training allemaal in gaat ging er nu zichtbaar niet in😫
Gelukkig hebben ze geknokt tot het einde aan toe en werd het toch nog 7-7 😳

En zo sloten we de deuren van de Vaart, na een goede en sportieve zaterdag van onze jeugd. Volle tribunes hebben gezien, nieuwe tegenstanders hebben verwelkomd en hebben genoten van de eerste competitieronde!