Wijktoernooi

Verslag Scholenwijktoernooi 8 juni

Na een paar wisselvallige dagen is het deze donderdag droog en komt zelfs het zonnetje tevoorschijn.

Bijna alle jeugdleden uit de D, E en F zijn aanwezig. Sommigen hebben iemand meegenomen en Joost komt zelfs op het laatste moment nog met een heel team van de Akker/Dijk.

Via Ilse waren er al twee teams van het Pierement en Joëlla had een team Koempoelan.

Helaas voor haar haakte er op het laatste moment een paar af en is het team aangevuld met Purmerleden. Daarnaast werden er nog twee Purmerteams gevormd met 2 gastspelers Giovanni en Giovanni. Deze teams vormden de poule met D/E jeugd.

Vooraf had ik precies genoeg coaches en scheidsrechters, die toegezegd hadden te komen. Blij verrast werd ik door de vele spontane hulp, die zich nog op de dag zelf aanmelden. Alle teams konden zo ruimschoots van coaches worden voorzien.

Scheidsrechters waren er ook door wijziging in het programma ineens ook meer dan voldoende. Brian en Armando uit de C hebben voor het eerst ervaren wat het is om wedstrijdjes te fluiten. Klasse jongens!

Tijdens de leuke warming up van Dennis G. werd snel het programma aangepast en dan kunnen,  ietsje later dan gepland, de eerste wedstrijden van start. Er wordt fanatiek en sportief gespeeld, al waren de verschillen bij de D/E jeugd soms wat groot.

De F-jeugd speelde niet alleen wedstrijden, maar daar waren ook twee spellen tussendoor.

Bij deze groep waren veel nieuwe gezichten. Hier waren de verschillen tussen de drie ploegjes niet zo groot en gaf de score bij de hoedjesroof de doorslag.

Winnaar werd Purmer3 o.l.v. Petra, maar de andere teams mogen zich ook winnaar noemen.

Omdat de meeste van deze kinderen wel moe waren, werd de prijsuitreiking voor hen om 19.30 uur gedaan.

Alle kinderen die klaar waren konden een ijsje gaan halen, maar de finale bij de D/E- jeugd moest nog gespeeld worden. Na een spannende strijd tussen Koempoelan en Purmer1 was de beker voor de Koempoelan.

Er werden nog een paar foto”s gemaakt van de winnaar, zoals er ook van elk team een teamfoto gemaakt is. Zodra deze binnen zijn, krijgt elk kind er één als herinnering.

Met al die kinderen die meededen, de belangstelling van hun ouders en de vele andere aanwezige Purmerleden was het gezellig druk op het veld.

Het heeft ons twee nieuwe leden opgeleverd en mogelijk volgen er nog meer.

Met dank aan al de mensen die geholpen hebben met het toernooi en het verzorgen van eten en drinken, kunnen we terugzien op een zeer geslaagd toernooi.

Purmer heeft zich van zijn beste kant laten zien en dat levert dan ook wat op.

Volgend jaar weer !

Joke ter Veer