Voor de één carnaval voor de ander Game-Day!

In het weekend voor de voorjaarsvakantie werd er door de jeugd in een uit-ronde prachtige wedstrijden neergezet!

Onze Fjes kunnen hun kampioenschap al ruiken en waren op weg naar het Gooi..

Huizen F3 -KV Purmer F1.
Vandaag mochten wij naar huizen toe om onze wedstrijd te spelen. Iedereen had er weer veel zin, en dat was meteen te zien! Al vrij snel werden de eerste doelpunten gemaakt. Het team kreeg deze wedstrijd ook de opdracht mee om eerst naar iedereen over te spelen en daarna pas te schieten. Het duurde even maar in de loop van de wedstrijd lukte het steeds beter om de bal naar iedereen over te spelen en dan pas te schieten, of zelfs te scoren! Wat een toppers!! De coach is weer trots op deze toppers!

In Castricum een belangrijke pot voor de E3 vandaag….

Helios E2 – Purmer E3.
De wedstrijd waar iedereen naar uit keek/ tegenop keek!
Na een paar wat ‘makkelijkere’ overwinningen wisten we dat we er vandaag helemaal voor moesten gaan en hard voor moesten werken.

De enige wedstrijd die we verloren hadden was thuis tegen Helios, dat wilde we natuurlijk revancheren.
Deze week hadden we hard getraind maar helaas waren er ook paar zieken! Gelukkig was iedereen present en was iedereen er klaar voor vandaag!

We begonnen erg sterk en wisten een paar mooie doelpuntjes te maken. Daarna bleef Helios met drie jongetjes spelen en moesten we er hard voor blijven werken.
Maar dat deden we, mooi samenspel en ook in de verdediging namen we zelfs elkaar over! Super trots!!
Het resultaat was dat we verdiend met drie punten naar Purmerend terug reden! 3-5!

Later op de middag mocht de D2 in actie komen…

Vandaag tegen het laaggeklasseerde Swift in Amsterdam. Helaas nog zonder de zieke Bibi, maar met Mia en Chayenne.
Verdedigend begonnen we wat tammetjes en lief, zonder echt grote kansen weg te geven. Aanvallend waren we nog wat zoekende en onzorgvuldig in de afronding. Totdat we eenmaal de 0-1 wisten te maken na vijf minuten spelen. Vanaf dat moment gingen alle remmen los. De ruimte werd gezocht en gevonden achter de verdediging, wat de Amsterdammers niet konden belopen. In mum van tijd stonden we 0-6 voor door 3 goals van Finn en Lieke. Laura was hierin een goede tussenschakel en Tuna ving heel knap veel ballen af. Nu nog iets brutaler worden en zelf durven schieten!
Verdedigend namen Hanssen en Lynn het vak op sleeptouw door veel ballen eruit te vissen. Maar ook Noah en Dewi vingen alles af.
Na de vakwissel was het spelbeeld niet anders. Verdedigend als een huis, aanvallend vol gas. Weer super mooie combinaties. Noah als een huis onder de korf. Hanssen en Lynn voornamelijk voor de doorloop en Mia die niets onder deed voor de rest op een niveautje hoger. Lynn prikte er zoals wel vaker weer een paar in. Hanssen werd steeds overgenomen op de doorloopbal, dus dat lukte helaas niet. Even koppen bij elkaar hoe we dat konden oplossen. Een aanval later: pats boem, doorloopbalgoal van Hanssen. Leuk om te zien hoe ze dit oppakten en uitvoerden! Ruststand 1-10.

Toen we de kleedkamer uitkwamen, stonden er opeens twee ‘dames’ uit de C klaar om in te vallen bij onze tegenstander. Dat scheelde wel een slok op een borrel gezien hun lengte. Aanvallende hadden we het hierdoor zeer moeilijk opeens en scoorden we niet. Oneerlijk, maar ook weer een leermoment voor onszelf. Het tweede aanvalsvak kreeg gelukkig weer meer ruimte waardoor we nog vier goals konden bijschrijven door een zuiver schietende Laura (2x).
We winnen uiteindelijk afgetekend met 4-14. En zonder hun invalsters hadden we zeker weten richting de 20 goals kunnen gaan, want zo goed waren wij echt wel vandaag!! Ondanks dat met een super goed gevoel weer richting Purmerend. De coaches zullen weer lekker slapen en zijn trots op dit team 🥳⚽

In Purmerend stond de wedstrijd
Bep D1 – Purmer D1 op de planning..

De vorige wedstrijd tegen deze tegenstander werd gekenmerkt door het fysieke en mentaal harde (zelfs gemeen) spel. Hier wisten wij als Purmer niet goed mee om te gaan.
Aan ons de taak deze week om bij herhaling hiervan, er niet in mee te gaan!
Dit is zeker gelukt! Ondanks een moeilijk begin, hebben we er toch een lekkere wedstrijd van gemaakt.
Verloren,  maar wel wisten we 8 mooie goals te maken.
Een wedstrijd waar we toch progressie in hebben kunnen laten zien, zowel in het spel als in mentaal opzicht.
Goed gedaan!
Op naar de volgende wedstrijd.

Heerhugowaard werd ook bezocht door onze jeugd! Daar op de agenda:
Apollo C1-KV Purmer C1

Vandaag tegen Apollo uit. Thuis met 8-9 verloren. En wij waren toen niet echt aan.
Met volle goede moed dus vandaag naar Heerhugowaard.  Erwin en Dave stonden aan de zijlijn om het team goed aan te sporen.
Dit had een positief effect. Er werd goed geluisterd naar de instructies, maar ook de oefeningen van de trainingen werden goed toegepast. De spirit zat erin, hoog baltempo, vangen soms wat minder, en soms meer de rust moeten pakken.
We gingen hartstikke lekker, tot frustratie van de tegenpartij.  Mooie schoten van afstand, maar ook mooi van dichtbij met één armpje.
Mooie doorloopballen, maar ook goed de bal onderscheppen in het aanvalsvak.
Met een winst van 4-8 kijken we terug op een mooie wedstrijd.

Nu even een weekje rust, voorjaarsvakantie en daarna kruipen we naar de laatste weken van de zaalcompetitie. Kampioenschappen zijn in zicht en we kunnen niet anders zeggen dan dat we nog steeds elke week genieten van alle inzet, overwinningen en verliezen, doelpunten en acties, supporters.. gewoon alles bij elkaar!

Namens de jeugdcommissie