Sint op weg terug naar Spanje en onze jeugd op weg naar hun uit-wedstrijden..

De F1 onderweg naar Badhoevedorp F2!
Vandaag moesten wij in Badhoevedorp spelen. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden aangezien zij net als ons tot nu toe alles hadden gewonnen. De eerste paar minuten zijn wij goed van start gegaan, en hebben wij zelfs ons 100e doelpunt van de zaalcompetitie gescoord!!! Daarna zakte het spel een beetje in en werd de wedstrijd spannender dan de bedoeling was. Badhoevedorp kwam terug, maar gelukkig bleven wij wel goed scoren. Uiteidenlijk hebben wij de wedstrijd mooi afgesloten en gewonnen!! De coach is weer trots op deze toppers!!

Ietsjes verderop in Amsterdam stond de E3 gepland tegen Sporting west E3 (of toch E2? Of E3?)

Na een wedstrijd vol spanning (coach ook vol spanning vergeten verslag te maken…) vorige week hadden we er zin om te laten zien wat we waard zijn!

En dat deden we, na een vlammend eerste kwart stonden we 0-4 voor!
Bij sporting west sloeg de paniek toe en werden er twee top spelers uit naast spelende team ingebracht! We moesten even schakelen en vergaten daarbij zelf te blijven korfballen…en opeens stonden we gelijk!
We kregen moeite met de fysiekheid en moesten ons even herpakken!
Maar dan zie je dat we echt gegroeid zijn, want we bleven strijden en werken voor elkaar!
Mooie doorloopballen en mooie schoten volgde elkaar op!
En gelukkig werd het harde werken beloond en namen we de verdiende punten mee naar huis!!5-7!

Yes, na een weekje vrij mocht de E1 ook weer knallen! En dit keer in Heerhugowaard tegen Apollo!
Lekker op tijd was iedereen aanwezig in een voor ons onbekende hal.
Een paarse vloer, en het publiek midden in de zaal waren de eerste indrukken.
Korfballend waren we sterk en meteen de betere ploeg. Leuk natuurlijk, maar dan is vaak onze grootste uitdaging: Scherp blijven!! Oeii soms waren daar wat momentjes dat we dat niet waren.. ennnn dan helpt het niet als we liever andere keuzes hadden gezien bij de scheidsrechter. Een combinatie dus van eigen invloed en geen invloed op situaties maakte dat we wonnen en voor ons gevoel teveel doelpuntjes tegen hebben gehad. Na het fluitsignaal moesten we dus even schakelen, want we hadden de punten en lieten bijnaaaaa het goede gevoel overheersen door scheidsissues. Bijna dan heh, want WE WONNEN MET PRACHTIGE ACTIES!!

Trots als altijd ❤️

VIDO – Purmer C1 —> 3-4
Er zijn van die wedstrijden waar je nog dagen over na kan praten. Nou voor mij was vandaag zo een wedstrijd. Met afgelopen week de nodige zieken hebben we ons vandaag opgericht en laten zien wat we waard zijn.

Tegen een makkelijk scorend VIDO wisten we dat we er verdedigend boven op moesten zitten. En als dat dan op deze manier uitgevoerd wordt kan ik alleen maar onwijs trots zijn op deze groep.

De kansen die we weggeven waren allemaal op (ruime) schotafstand. En dan krijg je er ook maar 3 tegen. Dat we vervolgens aanvallend gezien ook de nodige kansen creëren en uiteindelijk er 4 maken is toch wel heel lekker 😋.

We lijken de draai gevonden te hebben. Wervelend als het kan en tactisch ijzersterk als het moet.
Een lastige wedstrijd zo over de streep trekken maakt het weekend toch net even wat lekkerder.

De junioren mochten aantreden tegen Furore..

Jammer genoeg lieten we de punten liggen in krommenie 🙁
Nodig ? Nee bij lange na niet
Helaas liepen we ook hier tegen scheids-issues aan, maar ook het scoren lieten we achterwege en dus verlies je de strijd.
Voor onszelf is het belangrijk dat we ons eigen spel blijven spelen en ons niet laten verleiden tot dat van de tegenstander..
Jammer maar helaas ,volgende keer beter!

En zo kruipen we langzaam naar het einde van 2023.. nog 2 speelrondes dit jaar. Ook volgende week een “uit”- ronde waar onze kanjers weer de auto’s instappen met het onze eigen supersupporters!

Tot dan,