De eerste speelronde van 2024!!!

De kerstbomen weer opgeruimd en de korfbalschoenen weer uit de kast getrokken voor DE eerste speelronde in 2024! In onze eigen hal, fanatieke jeugd, gezellig publiek en verse koffie aan de bar stond er niks in de weg voor een heerlijke zaterdag!

KV Purmer F1 – Rohda F2.
Dit weekend mochten de kinderen van F weer een wedstrijd spelen in de Vaart! Ze hadden er na een heerlijke vakantie weer veel zin in, en dit was al meteen te zien! Binnen de eerste paar minuten vielen al de eerste doelpunten. Ook kwamen de punten die wij aan het oefenen zijn in de training naar voren. Het verdedigen en gooien gaat al steeds beter, en daar gaan we zeker ook mee door! Uiteindelijk hebben wij deze wedstrijd gewonnen met 23 -2. De coach is weer super trots op het team!!

De E3 speelde tegen KVZ E5, want
na een heerlijke kerstvakantie mochten ook zij weer aantreden in onze thuishal de Vaart!
Waar het tijdens trainen nog even weer wennen was met hoe we ook alweer moesten schieten, hadden we dat vandaag gelukkig wel door!
De trainingen hadden gewerkt! 😉

Naast dat we scorend lekker bezig waren bleven we ook super goed verdedigen en elkaar helpen waar het kon!
En na vandaag heeft iedereen nu een keer gescoord uit het team!!! Super trots op onze hardwerkende kanjers!
Ook dank aan alle supporters die elke week op de bank aanmoedigen!

Purmer E2 speelde tegen Sporting West!
Na 2 weken vakantie hadden we eindelijk weer een thuis wedstrijd. We moesten vandaag tegen de koploper van onze poule en dat deed de E2 echt heel erg goed!! Vanaf het begin tot het eind zaten we er bovenop, precies zoals onze kinderen als goede voornemen hebben gezegd met de training: “dichter bij ons poppetje blijven” en dit zijn ze ook zeker al nagekomen! Het was een mooi samensel om te zien. Aanvallend zie je steeds meer wat we met trainen oefenen en dat is mooi om te zien..dat maakt de mooie eindstand van 8-3.

Aan de andere kant van de zaal stond er een Purmerends-onderonsje op de planning..

E1 zijn en kindjes kennen dit bij de andere club in Purmerend spelen, is een uitdaging.
De hele week werd er op school al flink over gesproken. Dus wat krijgt iedereen te zien tijdens deze wedstrijd? VUURWERK!
Wat een wedstrijd! Vuur, passie, emotie en mooie acties werd een ieder voorgeschoteld.
Het trainen van zowel voor de feestdagen als nu er na, beginnen zijn vruchten af te werpen. Systeempjes zien we terug maar ook het harde werk wat iedereen in zijn individuele uitdaging steekt. En die uitdagingen zijn best pittig. Dat komt namelijk omdat de kids die zelf voelen en dus hebben uitgesproken. Genoeg toffe momenten gezien waar we mee aan de slag kunnen en ook moeten, zodat het straks niet meer uitmaakt of we mensen kennen of niet 😊.
De gelijke uitslag van 9-9 was een (terechte) beloning voor beide teams, want er is keihard geknokt voor wat er in zat! Iedereen kan met opgeheven hoofd naar school om te vertellen dat ze allemaal even goed waren in het veld, ongeacht het kleur shirt 🙌🏻

Op naar volgende week, zin in 💪🏼

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen! Voor de D1!!

Iedereen had er weer zin in!
Rohda was een nieuwe tegenstander voor ons die we nog helemaal niet konden.
Dus vooraf konden we alleen naar onze eigen kwaliteiten kijken, ook wel fijn!
Vanaf de eerste minuut stonden we aan en de energie was goed.
We namen dan ook meteen het initiatief en de 1-0 stond al snel op het scorebord.
Je voelde aan alles dat dit wel eens een mooie wedstrijd kon gaan worden voor ons.
En dat werd het ook, met mooie acties, onderscheppingen, samenspel, en uiteindelijk goede doelpunten werd de wedstrijd gewonnen met 8-5.
Winst voor Kv Purmer D1!!!

Na de D1 kwamen de kanjers van de C1 het veld opgelopen..

Purmer – Apollo 8-9
Helaas helaas, een wedstrijd die in mijn ogen minimaal een gelijkspel verdiende (en stiekem vind ik dat we de winst hadden verdiend ) eindigt in een verlies.

Na een goed eerste deel van de 1ste helft waarin we verzuimen om de voorsprong te pakken hebben we het lastig in het middenstuk. Aanvallend gezien verliezen we snel de bal en verdedigend geven we te weinig druk op het aanvalsspel van Apollo.
We herpakken ons in het laatste deel en ineens scoren we wel. 4-2 voor met de rust. Meer dan verdiend.

De 2de helft eigenlijk een soortgelijk beeld. Aanvallend gezien hebben we echt goed spel laten zien. Zochten we de snelle combinatie en wisten we ook met diepte onze kansen te creëren. Toch was het Apollo die met een aantal schoten langszij wist te komen. Dit nadat we tot 3 maal toe met 2 punten verschil voor hebben gestaan.

Een ouderwets “zondagsschot” van Apollo levert een achterstand op. En die zijn we ondanks diverse goede kansen niet te boven gekomen.
Al met al een leuke wedstrijd. Met veel variatie in het spel en meer dan voldoende kansen. Geknokt, hard gewerkt en vooral als team de wedstrijd gespeeld.

Op naar de volgende 💪🏻

… en zo hebben we deze zaterdag weer mooi afgesloten. Het belooft een prachtig korfbaljaar te worden voor al onze jeugdleden waar we maar al te graag onderdeel van uit maken als jeugdcommissie!

Tot volgende week,

Namens de jeugdcommissie