Water of Thee

26 augustus 2020

Beste leden,

Om ons heen wordt veel gepraat over JOGG (jongeren op gezond gewicht). Er zijn allerlei vormen van communicatie die gericht zijn op gezonder eten en drinken, met name bij de jeugd. Ook op de sportclubs ligt een hoge druk om hieraan mee te werken.

In april 2019 ontving KV Purmer het certificaat “zilveren sportkantine” van de overheid dat we hebben bereikt door naast ons reguliere assortiment ook prominent gezondere producten aan te bieden.

Via Spurd hebben we de eerste helft veld gratis appels uitgedeeld bij thuiswedstrijden van onze jeugd. Helaas kon dat niet bij de 2e helft veld vanwege Corona. Ook deze aktie was gericht op bewustwording en gezonder eten.

Begin januari kregen alle jeugdploegen een eigen (door Erwin Griep/Spurd en de club) gesponsorde tray met bidons voor water. De trainers zorgen voor het beheer daarvan.  Leden die hieraan niet mee willen doen hebben uiteraard de optie om zelf een bidon met drinken te regelen. Met deze aktie werd ook een opstap gemaakt tot het afschaffen van limonade voor de jeugd, zoals dat ook al het geval is bij sommige andere sportverenigingen.

Het bestuur heeft na diverse gesprekken en besproken invalshoeken besloten de volgende maatregelen te nemen:

– Vanaf 1 september wordt er geen limonade meer uitgegeven bij trainingen en /of  wedstrijden, zowel bij de jeugd als bij senioeren.

– Bij thuiswedstrijden kan een ploeg (zowel uit als thuis) om thee vragen. Het initiatief ligt bij de aanvoerders die dat voor de wedstrijd moeten aangeven.

– Bij aktiviteiten en/of tournooien blijft voorlopig de mogelijkheid open om limonade te schenken.

We nemen afscheid van een traditie en dat geeft ongetwijfeld her en der vraagtekens maar wij hopen dat onze leden samen het drinken van water voor/tijdens en/of na een wedstrijd normaal gaan vinden in deze tijd.

Bestuur KVPurmer