Nieuwsflits jeugd nr.1

Beste jeugdleden en ouder(s) en/of verzorger(s),

We zitten ondertussen alweer in de laatste fase van onze competities. Ondanks alle corona ellende hebben we toch aardig wat wedstrijden kunnen spelen en zien we over de gehele jeugd groei in kwaliteit, aantal leden en in de wedstrijdresultaten. Uiteraard zijn we daar heel blij mee al beseffen we ons dat we niet kunnen verslappen. We willen doorgroeien met als doel iedereen met veel plezier te laten korfballen bij onze mooie club. In deze nieuwsbrief over onze jeugd willen we jullie vooral op de hoogte houden welke zaken er spelen binnen de jeugd.

Nieuwe jeugdcommissie

In de zomer van vorig jaar zijn wij als nieuwe jeugdcommissie gestart. Bij onze aanstelling hebben we onszelf een aantal doelstellingen opgelegd;

• Zichtbaarheid
  • Korfbal Centraal
  • Communicatie
  • Ledengroei / Support

Het is, mede door corona, een intensief seizoen geweest. Waarbij wij een goede start hebben gemaakt met bovenstaande doelstellingen. Toch zien wij ook nog verbeterpunten. Daar zullen wij komend seizoen verder invulling aan proberen te geven.

Constructieve suggesties, ideeën en/of tips zijn uiteraard van harte welkom.

Als je als ouders/verzorgers ergens mee zit, kom gerust naar ons toe en maak het bespreekbaar.

Open trainingen einde huidig seizoen

Vanaf donderdag 23 juni wordt er een trainingsuur vrijgemaakt voor alle jeugdleden. Tussen 18:30 en 19:30 zullen we 3 weken lang ( laatste open training 7 juli ) nog lekker doortrainen.

Iedereen is welkom. Vriendjes/vriendinnetjes, broertjes/zusjes en neefjes/nichtjes. Laat zoveel mogelijk kinderen kennis maken met korfbal en onze mooie club.

Opgeven is niet nodig!

Teamindelingen seizoen 2022 – 2023

Half april zijn de voorlopige teamindelingen gepresenteerd. In de afgelopen weken is er door de technische commissie veelvuldig vergadert en gepuzzeld. Hoewel er geen grote verschuivingen zijn bijgaand de definitieve indelingen voor de eerste fase (buitenseizoen) van komend seizoen :

De teams zijn gemaakt op basis van de huidige aangemelde leden.

Daarnaast hebben we nog een aantal enthousiaste Kangoeroes die bij aanvang van het komende seizoen gaan voorbereiden op het “echte” werk in de F pupillen.

Vrijwilligers

Een terugkerend punt is dat zonder de hulp van vrijwilligers wij niks bereiken. De kinderen kunnen lekker korfballen bij de Purmer door de bijdrage die deze mensen leveren. We zijn altijd op zoek naar helpende handjes.

Wil je iets doen? Wij zoeken nog :

Trainers

Onze jeugdafdeling groeit! Dat is voor de club op langere termijn noodzakelijk. Met de groei van onze jeugdafdeling hebben we ook behoefte aan enthousiaste leden / ouders – die aan de hand van een ervaren trainer – de jeugd de kneepjes van het korfbal vak bijbrengt.

Scheidsrechters

Om wekelijks onze jeugd wedstrijden te laten spelen, zoeken wij scheidsrechters. Korfbal ervaring is gewenst maar niet noodzakelijk. Je wordt begeleid door een ervaren scheidsrechter.

Vele handen maken licht werk. Aarzel niet om je aan te melden via e-mail op jc@kvpurmer.nl of schiet een van ons even aan!

Dit seizoen zijn er al veel zaken opgepakt en het doel is om het nu verder uit te werken en zorgen dat het nog beter wordt. Mocht je toch nog ergens mee zitten waarvan jij denkt dat het anders kan laat het ons dan vooral weten.

Wij wensen iedereen een fijne vakantie toe en tot volgend seizoen.

Met sportieve groet,

De Jeugdcommissie