Het korfbal seizoen 2016/17 van Purmer 2.

Begonnen zijn we met een grote groep van 22 man/vrouw. Hier zaten ook enkele van drie bij die de eerste twee weken mee trainden. Uiteindelijk beleven er 16 over. 8 om 8. Ondanks ik vaker als trainer/coach heb gewerkt is het altijd vervelend om mensen te moeten vertellen dat ze zijn afgevallen, dus in het derde terecht kwamen. Niemand had hier ogenschijnlijk moeite mee, want iedereen begreep het. Als je moment daar is en je dan daadwerkelijk vier personen aanwijst, kan ik begrijpen dat er emotioneel gereageerd wordt. Wat ik dan  niet begrijp is dat men dan maar direct stopt met korfballen. Als er dan ook niet eens naar argumenten wil luisteren, dan ben ik ook direct klaar met ze, en schenk ik ook geen aandacht aan ze.

We starten de competitie met een fitte selectie. We hebben goede afspraken gemaakt omtrent het reageren naar de scheidsrechter. Over het algemeen hebben we ons prima aan deze afspreken gehouden. Ik ga niet over andere randverschijnselen praten waar ik zo mijn gedachten over heb.

Na vele malen gevraagd te zijn door spelers van Purmer 2, om trainer/coach te worden, en even zoveel keer nee gezegd te hebben, vond ik na lang nadenken om in te gaan op dit verzoek. Dit seizoen kwamen 4 junioren over naar de senioren. Dat is altijd lastig inpassen, maar het is goed gelukt. Het was wennen aan elkaar en daardoor waren de resultaten ook wisselvallig. Tot aan de zaal wisten we twee keer te winnen, een keer gelijk en verloren we er drie. Van die drie hadden we er zeker 1 moeten winnen, soms heeft de tegen partij net ff meer geluk dan wij. De sfeer was meer dan goed in het team. Tijdens de voorbespreking was er wel eens onenigheid, maar zodra we in het veld stonden, gingen de neuzen de zelfde kant op staan en werd er gestreden voor ieder punt.

De zaal begon weer van voren af aan met selectie. Gelukkig, dat zeg ik dan maar, hadden de spelers van twee stappen in de goede richting gemaakt. Kleine aanpassingen werden er door gevoerd, die na een twee tal weken al weer werden terug gedraaid, door blessures in het eerste. Hoewel de zaal zwaarder was, hadden we weinig moeite om mee te komen. Het tweede pakte uiteindelijk 12 punten en eindigde daar mee precies in het midden. Als je weet dat we de laatste vier wedstrijden door opnieuw blessures in het eerste en bij ons ook een blessure kregen en dus we maar vier heren overhielden, is dit zeker een prima prestatie. KZ werd overtuigend kampioen, waar we twee hele leuke wedstrijden tegen hebben gespeeld. Onze leukste wedstrijd vond ik tegen Groen Geel uit. Als je in de rust 3-16 voorstaat, is de enige opdracht die je meegeeft is het bereiken van de 30. Het heeft er naar uitgezien dat we dit gingen halen. Helaas deed de vermoeidheid ons de das om. 11-26 was hier de eindstand. Thuis was iets minder 18-11.

De tweede helft van het veld hebben we het beter gedaan dan de eerste helft. Er werd prima korfbal gespeeld. Zelfs de uiteindelijke kampioen werd aan de zegekar gebonden. Zij hadden een doelsaldo van plus 75 en wij van min 15. Als je deze ploeg dan onder de 10 doelpunten houdt , heb je het goed gedaan. Als je er dan zelf 10 maakt , doe je het uitstekend. De laatste wedstrijd leek in een deceptie te eindigen. Nummer laatst OVVO stond na 15 minuten met 1-6 voor. Gelukkig bleven we korfballen en kwamen we terug tot 6-8 in de rust. Na de rust denderde we over ze heen en gaven we maar 1 goal weg en werd er gewonnen met 14-9. Ook op het veld haalden we 12 punten en eindigde we in de middenmoot.

De zondag daarop zijn we met het bijna gehele team wezen mountainbiken op de Veluwe. Een tocht van 37 km door de bossen en heide met gemiddeld 25 graden was een succes. Helaas kregen we nog bericht dat we geen kantinedienst hadden gedraaid, maar daar konden we even niet mee zitten. We hebben er wel om gelachen. Sávonds lekker bbqen op Hemmeland, en toen zat het seizoen er ineens op.

Als laatste wil ik nog de spelers bedanken.

Anouschka, Priscilla, Melissa, Deveny, Amber, Laura, Erwin, Remco Lof, Remco van Urk, Krystian , Mike, Patrick en de reserves/invallers  niet te vergeten die altijd klaar stonden voor ons. Kai-yu, Joost, Stefan, Barry Ror , Jim, Hugo, Rianne, Kayin bedanken voor een geweldig seizoen. ( als ik iemand vergeten ben….sorry.  )

Ik wil het team nogmaals bedanken voor het mooie shirt dat ik heb mogen ontvangen van jullie, Thanks.. I love you all..

Aan de vereniging… Deze groep verdient het om een trainer/coach te hebben.  Ik heb het met plezier gedaan het afgelopen jaar. De rede dat ik stop na 1 jaar is bekend bij deze geweldige ploeg.

Louis Hissink