Wedstrijdverslag Purmer D1 – SDO D2

De wedstrijd start om 10.00u. Tessa en Sam kijken toe vanaf de zijlijn.

SDO begint sterk, 0-1 in de eerste dertig seconden door een doorloopbal. Twee minuten later kan Roëll er net niet op tijd voor springen en is het 0-2 voor SDO. Het spel wordt fel gespeeld en de verdediging van Purmer heeft moeite om de doelpogingen van SDO te stoppen. Elke twee minuten wordt een punt voor SDO genoteerd. We eindigen de eerste speeltijd met 0-5 voor SDO, een mooi schot van Djaya in de laatste 10 seconden gaat er helaas niet in.

We starten de tweede periode met een wissel. Roëll en Joost mogen even uitpuffen, Sam en Tessa nemen het over. Sam scoort het eerste punt van Purmer in de eerste vijftien seconden. De verdediging ziet er na de eerste tien minuten een stuk beter uit, SDO lijkt er niet meer door te komen. Tegelijkertijd schiet Purmer vooruit. Na afstandschoten van Tessa en Sam, die er niet in gaan, scoort Sam twee keer. De 4-5 wordt door de scheids niet goedgekeurd, ook de verlenging levert niets op. We eindigen met 3-5.

Tijd voor een korte pauze en wat drinken. Elize en Djaya blijven vervolgens aan de kant terwijl de rest weer het veld oploopt. De pauze heeft beide teams goed gedaan, de bal wordt snel gespeeld en er wordt veel heen en weer gerend. Het eerste punt van SDO wordt afgekeurd door de scheids. De verdediging van Purmer blijft goed op orde, SDO komt er nog steeds niet door! Twee mooie pogingen van Joost missen helaas de korf en ook Sam en Tessa verhogen de score van Purmer niet. We blijven steken op 3-5  na weer een spannende 10 minuten.

Het laatste gedeelte van de wedstrijd gaat van start, maakt Purmer nog een kans? Roëll en Joost kijken gespannen toe vanaf de zijlijn. Schoten van Elize en Sam missen doel, ook een vrije worp van Elize nadat de bal uit haar handen werd geslagen levert niet de 4-5 op. De spanning is om te snijden. Na een schot van Tessa barst de tribune uit in gejuich, 4-5! Even later scoort Sam de gelijkmaker met een prachtige doorloopbal, 5-5! De laatste fase van de wedstrijd gaat van start, nog ongeveer twee minuten te gaan. De verdediging van Purmer blijft potdicht zitten, SDO lijkt niet verder te komen dan 5 punten. Met een afstandschot van Elize staat Purmer plots voor, de tribune explodeert nogmaals voor de 6-5.

SDO probeert terug te komen, wordt er nog een gelijkmaker gescoord? In de pogingen van SDO om gelijk te komen met Purmer krijgt Tessa een vervelende duw, de scheids fluit af en kent een vrije worp toe. Tessa pakt haar rust en en werpt de bal in de korf, de scheids fluit even later af. Purmer wint de wedstrijd met 7-5, wat een comeback!