Rohda – Purmer D1

Op zaterdag 02 juni de laatste wedstrijd van D gingen we vol goede moed naar Rhoda. Er is deze hele periode nog niet verloren en vorige week is er al een kampioensfeestje geweest. Dit was maar goed ook want vandaag was het team  niet op volle sterkte er ontbraken 2 spelers maar vol goede moed werd er aan de wedstrijd begonnen door Joost Sam Elize en Tessa. In de begin fase werd er wat rustig gespeeld dus kreeg de tegenstander wat kleine kansen. Die duurde niet al te lang al gauw kregen Tessa en Elize beide kansen deze werden helaas niet benut. De Purmer bleef druk houden en door goed aangeven  van Elize kon Sam scoren.Rhoda laat het er niet bij zitten en maakt een tegendoelpunt deze word afgekeurd omdat de Purmer goed staat de verdedigen. Joost krijgt ook nog een paar prachtige kansen maar de bal wil er niet in.

Even snel wat limonade en snel weer verder na een prachtig aangeven van Elize kan Sam weer scoren. Als snel daarna is het raak voor Rhoda. Sam word iets voorbij de middenlijn helemaal vrij gelaten en vanaf deze afstand gaat de bal er prachtig in. Rhoda blijft nu aanvallen en de Purmer moet in de verdediging Elize vangt de bal mooi af onder de korf en gooit snel naar voren daar staat Tessa klaar en scoort. Niet veel later weer een doelpunt van Tessa.Rhoda doet een tegen aanval en deze gaat erin.  Er werd nog goed rond gespeeld maar de bal ging aan beide kanten niet meer in de korf.

Na de rust gaat de Purmer meteen goed van start Joost vangt de bal draait zich om gooit naar Elize en deze maakt 2-5. Het spel gaat nu erg heen en weer Rhoda scoort weer. Maar er is door de Purmer getraind om vanaf de middenlijn snel naar elkaar te gooien hierdoor kan Tessa nog een keer scoren.  Rhoda is een beetje in de war en scoort bijna in de verkeerde korf. Rhoda blijft nu aanvallen en hieruit word ook gescoord .Rhoda valt nu veel aan maar gelukkig blijft het doelpunt uit. Sam word goed verdedigd en komt hierdoor bijna niet meer in het spel voor. Maar de andere 3 worden wat minder goed verdedigd en kan er nog een keer worden gescoord.

Na nog een korte pauze gaan we weer verder de Purmer begint nu toch wat moe te worden. Hiervan profiteert Rhoda en scoort  . Iedereen doet goed zijn best  en er word goed overgespeeld maar de Purmer krijgt de bal er niet in.  Rhoda krijgt nog een kans en benut deze .  Het word nu toch wel heel spannend gelukkig word er nog een keer gescoord door Sam.  De Purmer moet nu verdedigen want Rhoda blijft aanvallen er word ook gescoord door Rhoda de supporters aan de kant vonden deze verdedigd maar helaas de scheidsrechter beslist. Nu krijgt Rhoda vleugels en scoort nog een keer. De Purmer probeert de overwinning nog binnen te halen maar helaas de eindstand is 8-8.

De D kan tevreden terug kijken op een heel goed voor jaar met als resultaat het kampioenschap er waren veel mooie en spannende wedstrijden en er is ook veel  genoten en gelachen.