Bericht van de Voorzitter

Dec 2020, een bericht van de voorzitter,

Beste leden,

Het jaar 2020 zal waarschijnlijk nooit uit ons geheugen verdwijnen, een jaar dat door Corona onze vrijheid beperkte en her en der veel leed heeft veroorzaakt.

Onze club, het korfbal,  lag grotendeels stil en toch is KV Purmer nog springlevend ook al is dat met de vele beperkingen en in de luwte, want ook ons clubhuis is dicht.  We redden het financieel vooral omdat vrijwel alle leden de club trouw zijn gebleven en de contributie binnen kwam waarmee we onze vaste lasten gewoon door konden blijven betalen.

BEDANKT LEDEN/OUDERS!

Daarbuiten werden we ook financieel geholpen door spontane akties van de lottodeelnemers, de sponsorloop bij de jeugd en hadden we ook de Deen aktie.  Mbt de  zaalhuur en veldhuur sprong de gemeente bij.

BEDANKT AKTIEVOERDERS!

Ik heb bewondering voor de inzet, creativiteit en de manier waarop binnen onze club is omgegaan met al die (wisselende) maatregelen en de gevolgen daarvan.  De veerkracht en inzet om er toch nog iets leuks van te maken bij onze vrijwilligers en leden was groot. De jeugdcommissie, de trainers, de TC en de aktiviteitencommissie hebben niet stilgezeten. Achter de schermen proberen ook anderen hun steentje bij te dragen.

BEDANKT VRIJWILLIGERS!

Laten wij hopen dat de huidige lock down het begin is om in 2021 deze periode achter ons te laten. Dat zal heus niet begin van het jaar zijn maar het eerste kwartaal lijkt de overgang te worden naar een normalere situatie.

In het voorjaar 2020 heeft het bestuur aangegeven dat er gekeken wordt naar compensatie voor onze leden omdat de competitie stil lag (overigens moesten we wel de KNKV contributies blijven betalen).  Toen wisten we nog niet hoe lang Corona ons leven zou beheersen. Deze belofte blijft overeind en u mag verwachten dat uw bestuur, zodra we e.e.a. beter kunnen overzien met een tegemoetkoming van contributie komt.

Als voorzitter heb ik door de gevolgen van Corona mijn hart vastgehouden m.b.t het voortbestaan van onze club maar na de afgelopen 9 maanden en de onverwachte hulp heb ik er toch vertrouwen in dat we met z’n allen onze club in de lucht houden.

DANK ZIJ de leden/ouders/vrijwilligers!

Ik hoop dat het iedereen goed gaat, dat u gezond bent en blijft. Ik kijk uit naar 2021 en de situatie waarin we weer normaal ons clubleven en het korfbal kunnen opstarten.

Prettige feestdagen.

Martin Delgman