Purmer D1 – Stormvogels

Kv de Purmer D1 – Stormvogels

Op zaterdag 29 september op 10 uur begint de wedstrijd van de Purmer tegen Stormvogels. Vorige week was er nog een overwinning op Stormvogels dus er werd vol goede moed begonnen aan de wedstrijd. De Purmer begint goed aan de wedstrijd veel bal bezit en snel overspel. Er worden kansen gecreëerd maar de bal gaat de korf nog niet in. Stormvogels staat alleen maar te verdedigen rond de korf. Dan komt er een mooi schot van afstand deze gaat mooi in. Niet veel later gaat de bal nog een keer de korf in. Stromvogels krijgt een kans en benut deze meteen. Na de eerste 10 minuten een mooie voorsprong van 2-1. Na even snel een slok drinken te hebben genomen gaat de wedstrijd weer verder met 2 nieuwe frisse spelers. Het aanvalsspel van de Purmer gaat gewoon weer verder. Stormvogels staat goed te verdedigen en de Purmer krijgt daardoor de bal niet in de korf. Gelukkig komt er weer een afstandsschot en deze gaat er prachtig in. Voor de rust een mooi 3-1 voorsprong. Na een iets langer pauze een bekertje limonade gaat de wedstrijd weer verder. De aanval op de korf van Stormvogels gaat gewoon verder en is er geen kans om op de korf te schieten word de bal goed rond gespeeld. Er komt nog een strafschot maar deze word gemist. Maar door een goede afvang en snel overspel gaat de bal zo de korf in. Nu is het hek van de dam en er volgen nog 2 doelpunten. In de laatste 10 minuten krijgt Stormvogels nog een strafschot maar deze gaat er niet in. Er word uiteindelijk door de Purmer nog 3 keer gescoord. Het is uiteindelijk een makkelijke overwinning van 8-2..