Verslag D1

Alweer de laatste wedstrijd in de zaal, momenteel staat de D1 3e in de competitie. En wat er ook gebeurd voor ons zijn ze al kampioen, dit team is zo ontzettend gegroeid en hebben vooral heel veel plezier met elkaar. Ja er zijn zeker punten waar ze nog aan moeten werken maar wat hun afgelopen maanden gegroeid zijn is een top prestatie!

We starten de wedstrijd met Djaya, Elize, Joost en Roëll.

Purmer heeft veel balbezit maar Oranje Nassau is heel goed in het onderscheppen van de bal. Door hun enorme tempo van spelen valt er al vrij snel een tegendoelpunt. Kort daarna even een hilarisch moment want zowel Purmer als Oranje Nassau hebben de handen op de bal maar de scheidsrechter kan geen keuze maken. De bal wordt opgegooid en helaas gaat deze naar de tegenpartij.

Purmer heeft de verdediging prima op orde, daar zijn ze echt heel sterk in.

Djaya krijgt een hele mooie kans maar helaas gaat de bal niet in de korf.

Wederom door het snelle speeltempo is Purmer net te laat met verdedigen 0-2

Kort daarop 0-3

Even een korte pauze

Sam, Djaya, Tessa en Elize staan klaar

Stafworp… Djaya gaat hem nemen maar de bal rolt net naast de korf.

Tessa maakt een super mooi schot 1-3

Daar komt Oranje Nassau weer aan 1-4

Elize maakt het 2-4

Een mooie doorloopbal van Djaya valt ook net weer naast de korf. Het is je niet gegund.

Oei een botsing in het veld Djaya gaat er even uit want ze heeft toch wel heel erg last van haar knie. Joost vervangt haar even.

Tessa krijgt nog een mooie kans maar ook deze wil er niet in.

Kan niet anders zeggen dat er een mooi afstandschot was van Oranje Nassau 2-5

Laatste seconde volgt er nog een afstandschot van Tessa maar op het randje na mist deze de korf.

Joost, Sam, Tessa en Roëll zijn aan de beurt

Daar schoort Oranje Nassau weer 2-6

Een afstandschot van Roëll mist helaas en kort daarop volgt er weer een tegendoelpunt 2-7

Tessa krijgt diversen kansen maar er zit een slot op de korf.

Weer een tegendoelpunt, verdedigd maar aan de zijkant 2-8

Sam vliegt normaal gesproken door het veld en scoort toch ook wel veel maar dit keer heeft Sam  geen enkele kans.

Stafworp genomen voor Sam, raaaaaak 3-8

De laatste 10 minuten zijn voor Roëll, Djaya, Elize en Sam

Ze hebben wel vaker een grote achterstand weggewerkt dus we blijven positief.

Wederom weer een stafworp (er wordt best vel gespeeld en ze gaan zowat dwars door hun heen) Djaya gaat het proberen maar helaas gaat de bal er niet in.

Een mooie doorloopbal van Sam maar ook deze helaas. De korf staat heel erg te wankelen en wordt gelukkig op tijd opgevangen. Het loopt goed af.

Het blijft spannend en daar was weer een mooie doorloopbal van Djaya maar helaas.

Wissel tussen Sam en Roëll met Joost en Tessa

Voor de verandering weer een stafworp, Djaya probeert het nogmaals maar helaas.

De laatste seconde tikken weg en er komt nog een mooi afstandschot van Joost, ook deze wil er niet in.

Wat een topwedstrijd en wat hebben jullie goed gespeeld. Oranje Nassau staat eerste in de poel en zijn ook kampioen geworden. Terecht… ja ze waren ontzettend goed en daardoor ging Purmer nog beter spelen.

We kijken terug op een mooi binnen seizoen en kijken alweer uit naar het buiten seizoen.