Wedstrijdverslag Purmer D1

Vandaag spelen we tegen  AW/DTV D2, dus op naar Amsterdam.

Dit team staat als 6e en dus één na laatste, dus ook dit zou een niet zo lastige wedstrijd moeten zijn, maar na vorige week, zegt dit dus niks.

Eerst even inschieten, maar er staat geen korf om in te schieten, dus dan maar op de basketbalkorf. En wat blijkt nou… de ballen gaan er achter elkaar in. Roëll is vandaag niet mee, dus ze spelen met z’n vijven vandaag. Als we de tegenpartij zien, is er dit keer geen lange Jan te bekennen.

De 1e tien minuten:  Sam als wissel

Tessa, Elize, Joost en Djaya in het veld. Al snel zijn er kansen voor Purmer. Ze spelen snel over en Elize schiet op de korf, maar helaas gaat deze bal net ernaast. Dan Schiet Elize weer van een afstand, maar ook deze bal wil er niet in. Kort na deze 2 acties, is er een blessure bij de tegenpartij. Hij wordt gewisseld en er komt een meisje terug in het veld. Purmer verdedigt goed. Joost is vorige week niet vergeten en hij zet het op een rennen, hij rent het veld door. Dan roept Gerda:nee Joost je hoeft nu niet te rennen.  Er zijn echt genoeg kansen. Tessa schiet op de korf, maar helaas ook deze wil er niet in. Als AW/DTV de bal heeft, maken ze een moot schot, maar er wordt goed verdedigd en de bal gaat ernaast. Daarna hebben ook zij mooie kansen, maar alles mis. Het blijft 0-0.

De 2e tien minuten: Elize als wissel

Met Sam, Joost, Tessa en Djaya in het veld gaan ze de 2e tien minuten spelen. Sam maakt gelijk een mooie doorloopbal, maar hij mist. Dan schiet Djaya van een afstand, maar ook deze mist. Dan krijgt Purmer een strafworp. Djaya neemt hem, ze neemt de tijd, maar helaas….. Maar kort daarna schiet Sam en hij scoort! 0-1 voor Purmer. Dan gaat het snel, het is na een minuut 0-2. Maar de tegenpartij scoort ook en het staat 1-2.  Sam scoort er gelijk weer achter aan, het staat 1-3. Daarna hebben ze nog mooie kansen en maken ze de ene doorloopbal na de andere. Joost maakt ook nog een hele mooie doorloopbal, maar hij gaat er niet in. Dan is er een botsing tussen Sam en een meisje van de tegenpartij. Ook dit meisje is geblesseerd en moet het veld af. In de laatste minuut hebben ze nog een mooie aanval, maar het blijft 1-3.

De 3e tien minuten: Tessa als wissel

Ze spelen goed na elkaar over, het is alleen we gehaast en rommelig. Joost vangt de bal goed af, maar toch even later balverlies. Djaya vangt de bal af en gooit snel naar Sam. Een jongen van de tegenpartij onderschept de bal en scoort, het staat 2-3, wordt het dan toch nog een spannende wedstrijd? Nee, want Sam scoort daarna gelijk weer en het staat 2-4. AW/DTV is weer in de aanval, maar komen niet door de verdediging van Purmer heen. Purmer krijgt de bal en Djaya probeert te scoren, maar ze mist en dan vangt Sam de bal af en scoort als nog, het staat 2-5. AW/DTV heeft de bal, maar Djaya onderschept de bal en scoort, het staat 2-6.

Laatste 10 minuten: Djaya 1e 5 minuten als wissel en daarna Joost als wissel.

AW/DTV heeft de bal en schiet, maar hij gaat er net niet in. Ook deze 10 minuten speelt Purmer gehaast en rommelig. Ze hebben kansen en ook verdedigen ze heel goed. Er wordt niet meer gescoord. Het blijft 2-6, de wedstrijd wordt afgefloten.

Het was dit keer niet zo’n spannende wedstrijd als de voorgaande, maar ze hebben gewonnen, toppertjes!!!