Zaterdag 10 december een heerlijke clubdag in de Vaart!

–Zaterdag 10 december een heerlijke clubdag in de Vaart!

.. om half 9 werd de Vaart weer omgetoverd tot DE thuishal van KV Purmer!  Een vol programma met alle jeugdteams, volle tribunes met onze trouwe fans, koek en zopie tent dat is dan alles wat je nodig hebt voor een fijne korfbal-zaterdag!..

De buren van BEP F2 kwamen op bezoek bij ons geweldige F1 kanjers!
Wat hebben de toppers van de F1 weer super hard gewerkt! Ze hadden veel zin in deze wedstrijd en gingen enthousiast het veld in. Het ging in het begin voor beide teams gelijk op. Helaas bleef het scoren op een gegeven moment een beetje haken waardoor wij helaas niet gewonnen hebben. Maar ze bleven goed korfballen en proberen te scoren tot het einde! Het gooien van de bal gaat steeds beter en bij de tegenstander blijven in de verdediging gaat ook steeds beter! Het zijn echte toppers onze F! Na de wedstrijd werden er met de strafworpen nog een paar mooie punten gemaakt. Op naar de volgende wedstrijd.

De E3 ontving vandaag gasten uit Castricum, namelijk Helios E1. Met een mooie mix van de E3/2 hebben we de wedstrijd mogen spelen. We misten een aantal toppers door ziekte, maar als de ene topper niet kan knallen, dan staan de andere op om dit op te vangen!
Wat is het toch geweldig om elke keer te zien waar kids van 7 en 8 jaar toe in staat zijn!
Ondanks een pittige tegenstander waren de kids in staat om doorloopballen te creëren, ballijnen te verdedigen, in te vallen (last minute), en prachtige doelpunten te maken (we zeggen dit vaak, maar deze waren echt heel erg mooi)!  Helaas nam Helios de wedstrijdpunten mee naar huis, maar wij namen weer een stukje meer trots mee!

En zoals hierboven al beschreven was ook de E2 vandaag een mix van kindjes! De meeste moesten dus 2 wedstrijdjes vandaag spelen!
En wat hebben ze dat goed gedaan! De opstelling begon met Hannah, Jaimy, Ruby, Mia en Sophie en Quinty als reserves. We hebben veel dingen terug gezien uit de trainingen, maar 1 ding sprong eruit en dat waren de doorloopballen. Samen een aangeef neerzetten zodat ze allemaal konden doorlopen. En daar zijn veel mooie kansen uitgekomen. De laatste 10 minuutjes waren super spannend maar uiteindelijk hebben we net verloren met 4-6!
Wat dan altijd prettig is, is de strafworpencompetitie, want als je onze toppers een shine-momentje geeft.. dan pakken ze die!!! En dus win je wel je strafworpen strijd 😍

Helaas pindakaas, jammer de pammer is wat de E1 aan het eind van de wedstrijd dacht!
7 prima goals gemaakt als team vandaag en mooie aanvallende acties gezien!!
Helaas verloren door verdedigende onoplettendheid als collectief, ook dat kan een keer gebeuren.
In het begin ging het nog gelijk op, maar verdedigend was er niet genoeg scherpte. Geen oog voor onze  eigen tegenstander die we zo door lieten lopen richting de korf. Het niveau waarop deze kanjers van de E1 nu spelen, straft dat helaas meteen af.
Ondanks dat er goed geknokt bleef worden, kon de opgelopen achterstand niet meer ingehaald worden.. dus zoals we het berichtje begonnen:

Helaas pindakaas, jammer de pammer. Vol goede moed naar de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar!

De D1 mocht na een week goed getraind te hebben, dit weekend aantreden in een thuis wedstrijd tegen Stormvogels, een onbekende tegenstander!

Na een flitsende start van beide ploegen naar 2-2 hadden we eigenlijk al door hoe we deze tegenstander moesten gaan bespelen.
Met wat kleine aanpassingen en tips wisten de kids van Kv Purmer overduidelijk het initiatief naar zicht toe te trekken.
Vooral verdedigend konden we met veel druk op de bal het spel dicteren, de tegenstanders wisten daar eigenlijk geen raad mee.
En als je daarbij dan zelf tot goed uitgespeelde kansen komt, kan het niet anders dan dat er een mooie uitslag aan het eind van de wedstrijd op het scorebord stond 9-2 winst.
Weer twee punten er bij.

Nu is de kunst om niet naast de schoenen te gaan lopen, want elke wedstrijd is anders, maar dat dit vertrouwen geeft is duidelijk!!
Kanjers zijn het deze D’tjes!!

Ook de C1 kreeg vandaag tegenstand van Stormvogels.
Helaas helaas, de eindstand van 3-11 geeft weer hoe het ging. Het was vandaag niet best. Iedereen heeft echt geprobeerd het beste ervan te maken maar teveel en te vaak ging het gooien en vangen niet goed.

Weinig energie om net wel vrij te komen of elkaar te helpen. En te vaak de verkeerde keuzes.
Geknokt, geprobeerd maar geen moment zicht gehad op een mooi resultaat of een aantal vlot lopende aanvallen.

De B2 sloot de dag voor je jeugd weer af..
Na het samenvoegen van de 2 B teams is het voor de spelers wennen om met elkaar te spelen . Wat wel resulteerde in het invoegen in de poule van het lagere B team.
We zien nu dat alles en iedereen met elkaar kan om gaan en er leuke partijen tevoorschijn komen. Weliswaar met veel doelpunten en niet echt heel leuk voor de tegenpartij maar goed….
Ook vandaag lieten we weer mooie dingen zien ,snelle acties en mooie schoten
Het was jammer dat er iemand van de tegenpartij geblesseerd raakte van de tegenpartij waardoor we tegen 7man kwamen te staan….
Uitslag werd uiteindelijk 16-2 en kunnen we wel zeggen dat er erg goed gespeeld is!

Verlies, winst, baalmomentjes, juichmomentjes, gezelligheid, sportiviteit en samenhorigheid alles kwam weer voorbij.
Langzaamaan gaan we naar het einde van een fantastisch 2022.. en kijken we uit naar de volgende speelronde!

Namens de jeugdcommissie