De zaterdag van het kerstdiner en een paar wedstrijden!

Op de zoveelste koude dag van deze week, wordt vanavond door alle jeugdteams uitgekeken naar het gezellige kerstdiner van KV Purmer! Maar voorafgaand aan dit feest stonden er nog een aantal wedstrijden op het programma!! De E2 en de D1 mochten lekker genieten van een vrije zaterdag…

Voor de F1 stond de uitwedstrijd: AW/DTV op het programma!

Daar stonden ze weer de F1! Ze hadden veel zin in de laatste wedstrijd van dit jaar! Na een goede warming up gingen deze toppers enthousiast het veld in. Ze hebben eerst even moeten wennen aan de tegenstanders, maar aan het einde van de wedstrijd begonnen ze goed hun draai te vinden! Op het eind ging het verdedigen steeds beter, en kwamen er ook mooie aanvallen. Zelfs aanvallen waarbij er meerdere keren achter elkaar geschoten kon worden op de paal! We hebben nog een paar mooie doelpunten gescoord! Wij zien de F steeds meer groeien als korfballers. Op naar de wedstrijden in het nieuwe jaar!

De E1 ging deze speelronde op bezoek bij EKVA in Almere. Uiteindelijk verloren we met 9-4.

Dit verschil kwam eigenlijk al in het eerste kwart tot stand. Met makkelijk weggegeven doelpunten keken we al snel tegen een 4-0 achterstand aan, nagenoeg allemaal doorloopballen. Hier veel op gehamerd tijdens de korte pauzes. Naar verloop van de wedstrijd pakten we dit gelukkig wel beter op en liep de stand gelijkmatig op. Maar de opgelopen achterstand konden we niet meer inlopen helaas.

Finn was deze wedstrijd onze draaiende motor. Veel ballen onderschept en hij zorgde voor alle 4 onze goals.

Wel mooi om te zien dat de kids de trainingsstof van deze week toepasten in de wedstrijd. Op deze manier maken wij elke week weer kleine stapjes vooruit!

De E3 is op pad gegaan naar IJmuiden, waar DKV/IJmuiden te wachten stond.
Een groot team stond voor de wedstrijd al redelijk onder de indruk te kijken naar de warming-up van onze eigen toppers! Wij snappen dat, want we zijn zelf ook onder de indruk als we ons team zien, doorlopen, uitwijken en kleine kansjes zien nemen!
Ennnn als je dit dan ook in de wedstrijd ziet gebeuren, dan valt je mond soms van verbazing open!
Was het spannend??? JAAAA, maar niet omdat de we hebben achter gestaan.. maar omdat de aanvallen zo mooi werden opgebouwd door onze kids, dan wordt de spanning ook opgebouwd of het netjes wordt afgerond haha. En als er dan een hindernis is die het ons moeilijk probeert te maken, dan is er maar één eerlijke goede oplossing: scoren, scoren, SCOREN!!! Wat een drijfveer hebben we gezien en wat is het dan extra lekker om met 3-7 naar huis te gaan: ZO VERDIEND 😍

Trots als een pauw met… oh wacht ik zou op mijn taal letten 🤣🤣 gewoon mega trots dus!

Een late middag wedstrijd voor de C1 en een algehele sfeer van “we doen het wel ff” begonnen we de wedstrijd tegen GroenGeel.

En eerlijk is eerlijk, we deden het ook. Binnen no time op een 2-0 voorsprong. Daarna stokte de teller even! Maar we kregen de mooiste kansen. Veel kansen op de doorloopbal, veel kansen op het schot rondom de 3 meter zone, regelmatig een lange aanval doordat we de afvang goed op orde hadden. En vele loopacties om een kans te creëren.

Als je dan een puntje van kritiek wilt hebben is dat we meer kansen moeten afronden. Dan sta je met de rust 10/12 nul voor en is dat niet eens geflatteerd.
Nu met een 5-0 voorsprong de rust is, en uiteindelijk met 1 opdracht de 2de helft in. Laten we de dubbele cijfers in spelen.

Die opdracht leidde uiteindelijk tot wat slordiger spel, ongeduldig in het aanvallen en zodoende te vaak de bal verspelen.
Verdedigend was het zoals altijd wel prima op orde. We weten elkaar steeds beter te ondersteunen.

Uiteindelijk een 9-3 overwinning. We speelden zelf best aardig maar hadden ook niet echt een tegenstander om ons tegen te meten.

Benieuwd of we dit spel het nieuwe jaar kunnen doorzetten en ook tegen de wat sterkere tegenstanders dit spel kunnen laten zien.
Al met al na een moeizame eerste seizoenshelft is er voldoende progressie. Moeten we op bepaalde aspecten nog hard werken om die onder de knie te krijgen maar hebben we ook echt een flink aantal wapens in huis!!

De B2 was vandaag een trage diesel die op stoom moest komen .
Waar we in de rust een 2-4 hadden eindige de wedstrijd in een mooie 5-13 .
En we hebben ze allemaal gezien ,de afstandschoten,doorloopballen ,korte kansjes ,one handers,helaas ging de strafworp ernaast maar we weten wat er nu geoefend mag worden, toch brady, tezamen met al zijn mooie doorloopballen😜.
We zien dat de trainingen nog steeds zijn vruchten afwerpt en dat we nu het hele team door elkaar kunnen gooien in welke opstelling dan ook.
Men begint ook te praten met elkaar in het veld ….
Leuk om de vooruitgangen te zien
Mooie relaxte wedstrijd van de dames en heren echt goed gespeeld!!!

En na deze koude zaterdag waar weer hard gewerkt is binnen de korfballijnen door omze geweldige jeugd, bleef er nog maar 1 ding over: OP NAAR HET KERSTDINER!!! En een heerlijke avond tegemoet gaan met alle jeugdteams ♥️

Namens de jeugdcommissie