–Uit-zaterdagje!

Op het programma stond de volgende route.. GroenGeel, HBC, Furore en Sporting Andijk!
De F1 en de D1 genoten van een weekje luieren, want die waren lekker vrij!

De E1 trapte deze zaterdag af..

Vanmorgen in alle vroegte verzamelen in Wormer voor weer een nieuwe pot van onze E1-toppers. Deze week 2x echt goed getraind. Waarin de focus vooral lag op tempowisseling aanvallend en meer zekerheid verdedigend.

Momenteel spelen we veel ‘counter-korfbal’ wat veel energie kost, en uiteindelijk tegendoelpunten. Vandaag kozen we ervoor om bij balverlies eerst zo snel mogelijk in goede positie te komen. Nieuw voor ons als team, maar iedereen pakte dit zeer goed op. Resulaat; slecht 5 tegengoals in plaats van de 10+ van de laatste weken.

Helaas prikten we er zelf maar 4 in. Als we een keer een punt hadden kunnen pakken, dan was dat vandaag. En wat had dat verdiend geweest! In de laatste minuten hadden we zelfs voldoende kansen op de gelijkmaker, maar helaas wilde de bal er niet in. Ook onze invaller Quinty creeerde haar kansen. Als een echte stofzuiger onderschepte ze menig bal, mooi om te zien dat ze prima mee kan op een ‘hoger’ niveau.

Deze vroege wedstrijd hebben we nog een vervolg gegeven met wat teambuilding. Bowlen, tosti’s, broodjes kroket, slush puppy en een escaperoom waren wat ingredienten hiervan. Maar de belangrijkste: veel lol met elkaar!!

Wij hebben een leuke dag gehad met onze 6 toppers.

In Heemskerk maakten ze zich op voor 2 jeugdteams van ons cluppie. Als eerste was de beurt aan de E2.

Vandaag moesten we naar HBC, een tegenstander die we al een keer hadden gehad. Dus we wisten wat ons te wachten stond. Met steijn (onze jarige) als aanvoerder begonnen we de wedstrijd. Het eerste kwartje moesten we nog even onze focus zoeken maar daarna ging het al een stuk beter. We maakten 2 prachtige doelpunten door goed samen te spelen. Helaas hebben we verloren met 6-2. Toch hebben we nog even feest gevierd voor Steijn want die was jarig!

Voor we verslag doen van de 2e wedstrijd in Heemskerk, nemen we iedereen even mee naar een aantal weilanden verder.. namelijk naar Sporting Andijk!

Het gebeurt niet heel vaak… bijna NOOIT!!! Maar waar ik normaal eindeloos door kan kletsen, en ellenlange verhalen kan typen over onze geweldige kids.. was ik echt even sprakeloos, want ik was vanmiddag getuige van een winstpartij van de E3 die maar liefst wonnen met 0-16 ja ik hoor de twijfel.. maar serieus ZESTIEN ballen gingen door die gele mand! (Meer zelfs maar sommige werden niet als geldig verklaard) knap, echt super knap.. maar het verdedigen dat was dus een dikke 10 waard! De meeste trots die er te voelen was ging over sportiviteit. Respect voor onze hardwerkende tegenstanders, die niet opgaven en onze toppers die heel sportief bleven! Een heerlijke traktatie van de jarige Steijn die er via Facetimen even bij was, sloot deze heerlijke wedstrijd af ♥️

Pfff man oh man, wat gaan we hier even van genieten!

Terug naar Heemskerk voor de grotere kids uit de C1! Die een heerlijke 5-5 hebben genoteerd op het scorebord tegen HBC!

WOW! Wat een ongelooflijk mooi resultaat hebben deze kanjers vandaag weten te behalen.

Na een aantal weken zonder wedstrijd, een paar hele pittige trainingsweken en een ziektegolf afgelopen week mochten we ons vandaag meten met HBC.

Met reilly als topper uit de D zaten we voorafgaand met zijn 9-en in de kleedkamer. De kopjes waren her en der wat wit, de energie spatte er nog niet vanaf en de lijfjes sputterden her en der wat tegen. Maar alles veranderde toen de – overigens uitstekende – scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd.

Wat een inzet, strijdlust en passie! Ik kan heel veel dingen zeggen wat er goed ging en wat er beter kon maar wat hebben deze toppers dit punt verdiend!!
HBC is geen makkelijke tegenstander maar we lieten ons niet afbluffen. Strijden tot het eind!

En HBC heeft misschien meer kansen gehad maar op basis van onze teamprestatie verdienen we dit gelijkspel.
Ongelooflijk trots op deze toppers!

Na een weekje vrij, mocht ook de B2 hun korfbalkunsten weer laten zien in Krommenie, tegen Furore B2!
Ons aanvalsvak had even een moeilijke start, sinds een paar weken zijn we bezig met een nieuw systeempje draaien en dat ging even stroef maar na zoveel kansen kwam dan toch eindelijk de welverdiende eerste doelpunt.
Snel daarna kwam een tegendoelpunt, maar ach de verdediging heeft lang geprobeerd om dit tegen te houden en wat deden ze het goed!
Met de vakwissel was Furore even aan het slapen en wij strafte dat gelijk af.
Met 1-5 de rust in, hadden we er veel vertrouwen in en dat gingen we nog wel even doorzetten!
Wat een verschil van 2 weken terug, we zagen mooie bewegingen en goed samenspel.
Natuurlijk is het nieuwe systeem nog even wennen en vallen we misschien snel terug naar het oude spelletje, maar inzicht krijgen ze zeker!
Met een eindstand van 2-11 kunnen we met een goed gevoel weer door naar volgende week, toppers!

Is het al eentonig aan het worden, als wij weer benadrukken dat we trots zijn op de gehele jeugd? Dat we serieus trots zijn dat we dit met zijn allen bewerkstelligen? Het plezier wat we zien bij de kindjes is waar we het voor doen met zijn allen!
Op naar volgende week!

Namens de jeugdcommissie