Oranje Nassau D1- Purmer D1 wedstrijd op zaterdag 16 december

Vandaag speelde Oranje Nassau D1 tegen Purmer D1. Het zou een moeilijke wedstrijd worden voor Purmer, want Oranje Nassau heeft alle wedstrijden tot nu toe in de zaal gewonnen en ook nog eens met een groot doelsaldo. Goed verdedigen, dat was het belangrijkste en laat nou net de D1 van Purmer hier goed in zijn. Bij het inschieten was al te zien dat Oranje Nassau bijna geen bal mistte.

De eerste 10 minuten met Joost, Roëll, Elize en Djaya in het veld. Purmer heeft veel de bal. Als oranje Nassau de bal heeft in de 5e minuut en ze schieten, gaat de bal er ook meteen in…. 1-0 staat het. Roëll krijgt de bal nog op haar hoofd, maar hierdoor heeft Purmer wel weer balbezit. Het blijft 1-0.

De volgende 10 minuten, Sam en Tessa gaan erin. Wat een kansen heeft Purmer, maar de bal wil maar niet in de korf. Tessa heeft een mooi afstandsschot, maar ook die gaat er niet in. Wat een pech hebben ze toch. Dan komt het 2e doelpunt van Oranje Nassau. Ze schieten terwijl Purmer zo goed aan het verdedigen is, maar er wordt niet voor gefloten. Dan schiet Sam de bal erin , wat een mooi doelpunt! Het staat 2-1.

De 2e helft en dus wisseling van de korf, zou dit dan geluk brengen? Ja hoor want Sam maakt weer een doelpunt en dit keer van een grote afstand. Het staat 2-2, oh wat is het spannend!!! Purmer krijgt nog een strafworp tegen, maar deze gaat er gelukkig niet in. Purmer scoort nog 2 keer en het staat 2-4.

Laatste 10 minuten…… Wat een spanning!!! Het gaat nu hard tegen hard. Maar Purmer speelt echt super goed! En wat duurt het dan lang voordat de wedstrijd wordt afgefloten. Maar daar is dan eindelijk het eindsignaal!!! Purmer heeft gewonnen met 4-2!!!!! Iedereen blij! De kinderen allemaal rode hoofden, wat hebben ze het goed gedaan, veel de bal onderschept, veel balbezit, goed samenspel, en heel goed verdedigd, alleen een beetje jammer dat de scheidsrechter dit niet “zag”.

Top gedaan Purmer!!!!!