Kleine sluis -Purmer D1

Hierbij het verslag van het D1 team:

Om 13:00 begon de wedstrijd in Anna Paulowna.

Gezien de stand was de verwachting dat dit een redelijk goed te doen wedstrijd zou worden.

Maar ineens had Kleine Sluis een voor ons onbekende speler uit een ander team gehaald, Lange Jan uit de Efteling kon er jaloers op zijn.

Zelfs Djaya, zeker niet de kleinste, was een kop kleiner.

Als eerste speelde Roëll, Elize, Djaya en Joost.

Gelijk kwamen de eerste kansen voor Roëll die op een haar na miste gevolgd door schoten van Elize en Joost.  Kleine Sluis kreeg de bal en scoorde 1-0.

In rap tempo scoorde Kleine Sluis 2-0, 3-0 en 4-0. Al was deze wel verdedigd geschoten. Het 5e doelpunt werd afgekeurd vanwege lopen.

De scheids was zeer oplettend en floot top. Vlak voor de rust scoorde Kleine Sluis alsnog de 5-0 en had Djaya nog een mooi schot wat er jammer genoeg niet in ging.

Rust, tijd voor een mini pauze aldus de scheids.

In de 2e 10 minuten stonden Tessa, Roëll, Djaya en Sam in het veld.

Sam werd tot 4 maal toe door een “meisje” verdedigd waardoor er 4 strafworpen genomen konden worden door Purmer.

3 door Sam en 1 door Tessa. Helaas gingen deze ballen niet in de korf.

En daar was het eerste doelpunt voor de Purmer, gemaakt door Sam 5-1!

Snel daarop kwam er weer een tegendoelpunt 6-1.

De afstandsschot van Sam was raak en we gingen de rust in met 6-2.

Rust, tijd voor een maxi pauze ;-0

In de 3e 10 minuten stonden Elize, Tessa, Sam en Joost in het veld.

De verdediging door De Purmer was aangescherpt. Er werd nog een strafworp gegeven voor het slaan maar helaas, deze wilde er ook niet in.

En ineens kwamen ze: de 6-3, 6-4 en 6-5, in 5 minuten tijd! 2 door Sam en 1 door Elize.

Er werd top verdedigd waardoor Kleine Sluis niet aan scoren toe kwam.

Rust, tijd voor een minipauze

In de 4e 10 minuten stonden Djaya, Roëll, Elize en Joost in het veld.

En daar was personal coach Dennis met een speciale opdracht voor Joost: zorg dat die lange Jan buiten schot blijft door hem uit te putten met rondjes rennen, heen en weer rennen enz. Dit werkte, De Purmer had heel veel balbezit en er werd wat geschoten maar ze wilde er maar niet in gaan. In de laatste 5 minuten werden Elize en Roëll nog geruild tegen Sam en Tessa, voor de eindscore mocht dit helaas geen verschil maken.

Eindstand 6-5.

Het was wederom een spannende wedstrijd om naar te kijken met goede verdediging en zeker in de laatste 10 minuten veel kansen.

Groetjes,

Brenda Zwanenburg