Purmer C1, Op weg naar het kampioenschap?

De C1 begon het veld fantastisch, met 4 wedstrijden op rij gewonnen te hebben stond het kampioenschap ons bijna niet meer in de weg. Met nog 2 wedstrijden te gaan om kampioen te worden moesten we winnen of gelijk spelen tegen de nummer 2 Sporting West. Helaas, door de zenuwen konden we de stand niet in ons voordeel ombuigen. Sporting west ging er vandoor met de punten en waren zeker van een kampioenschap.

Voor ons de taak om tegen de nummer 3 HBC het kampioenschap binnen te halen. Helaas mocht dit door omstandigheden niet gebeuren. De teleurstelling was erg groot in de groep.

Start van het zaalseizoen:

Met een lang zaalseizoen te gaan begonnen we met een oefenwedstrijd tegen de kampioen van het veld, sporting West. Een zeer spannende wedstrijd, welke we dit maal wel naar ons toe konden trekken met een uitslag van 5-4. Het begin van het zaalseizoen kon niet beter beginnen.

1e wedstrijd: Zaandam Zuid,

Een ploeg die wij nog niet eerder zijn tegengekomen, Begonnen wij met een uitdaging. Wat leidde tot een zeer spannende wedstrijd. Van 0-1 naar 2-1 en uiteindelijk gelijkspelend met 2-2 was dit een gelijkwaardige wedstrijd. Alle doelpunten vielen in de 1e helft. 2e helft werd er van beide kanten gestreden voor de overwinning. Zowel de verdediging van ons als die van Zaandam Zuid stond als een muur voor die korf. Er mocht geen doelpunt meer vallen.

2e wedstrijd: WWSV,

Altijd een lastige ploeg geweest, Dit was ook te zien aan de ruststand (3-4).

Verdedigend stond iedereen in de 2e helft als een beest te verdedigen. Waardoor WWSV niet meer kon scoren en wij nog 3 doelpunten mochten maken. Waardoor we wonnen met 6-4.

3e wedstrijd: HBC

HBC, een ploeg waar we nog een appeltje mee te schillen hadden voor het ontnemen van ons kampioenschap. In de voorbespreking nog gewaarschuwd alles op eigen kracht te moeten doen, niet op de scheidsrechter te letten, begonnen we de wedstrijd.

Waar de scheidsrechter bij ons voor verdedigd floot, floot de scheidsrechter een strafworp voor een gelijke overtreding. Deze werd goed benut door HBC. (1-0)

Door van onze eigen kracht uit te gaan, kwamen we zeer snel op een 1-1. HBC had op dit moment niets meer te zeggen, achterelkaar bleven we maar scoren. Tot een ruststand van 1-4!

Na een korte gezellige bespreking in de rust, mochten wij starten met de bal en de 2e helft beginnen.

Ook hier bleven we scoren. Tot een stand van 1-8 bleef HBC hangen. Geen 1 doelpunt werd er gemaakt. Toch maakte HBC nog 2 doelpunten de 2-9 en 3-10 werden gemaakt door een klein kansje te benutten. Een balletje waar HBC om bekend staat. De uiteindelijke stand bleef hangen op een mooie 4-14. Een zeer verdiende uitslag met heel veel mooie acties.

Met komend weekend nog 1 wedstrijd tegen furore te gaan is dit zaalseizoen goed begonnen en doen we er alles aan om dit voort te zetten in 2019!

Rachel en ik zijn zeer tevreden en zeer trots op iedereen in het team. Maar ook op alle invallers en reserves die ons elke wedstrijd uit de brand helpen!

Fijne feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar alvast!

Rachel & Patrick.