Wedstrijdverslag Furore E5 – Purmer E1

Op een zonovergoten zaterdagochtend vertrokken 5 spelers van Purmer E1 richting Krommenie voor de wedstrijd tegen Furore. Helaas was een deel van het team ziek, maar elk voordeel heeft zijn nadeel, zo konden deze 5 lekker veel spelen!

We gingen lekker fel van start! In de eerste minuut scoorde Rikynti meteen de 0-1, gevolgd door een schitterend afstandsschot van Elena. Daarna volgden er een aantal sterke aanvallen van Furore en stond het 2-2 na de eerste tien minuten.

Toen het tweede kwart, de felheid van het eerste kwart werd ingeruild voor slaperigheid en we leken niet vooruit te branden. Zo gingen we de rust in met 6-2, en leek het niet goed af te lopen.

Na een slokje water en een peptalk van Jim en Petra in de kleedkamer gingen we van start met de tweede helft. En hoe! Ineens zat er weer energie in het team! Elena onderschepte vaak de bal en Mike gaf schitterende passes naar de andere kant van het veld, waar Aimée en Rikynti klaar stonden om te scoren, en dat deden ze! Na het 3e kwart was de stand weer gelijk, 6-6!

Toen het laatste kwart, wat een spanning! Joy onderschepte de bal en speelde naar Rikynti, die er 6-7 van maakte. Toen Aimée met een slim schot, 6-8. Maar tijd voor ontspanning was er niet, het werd snel alweer 7-8. Nagelbijtende coaches aan de zijlijn en de ouders moedigden aan op hun allerhardst! En toen, 1 minuut voor tijd het verlossende doelpunt van Mike met een geweldig afstandsschot. Nog even goed verdedigd en de scheidsrechter floot af.

Wat een spannende wedstrijd! Voor, dik achter en uiteindelijk toch nog winnen. Goed gedaan toppers!