Verslag afsluitende toernooi van de try-out trainingen

Van de sportcoach

Zaterdag 5 juni 2021: Het afsluitende toernooi van de try-out trainingen en voor jeugdleden met vriend(inn)en.

Op het laatste moment nog wat aanmeldingen bij de F, zodat het programma en de teamsamenstelling zaterdagochtend nog snel zijn gewijzigd.

Om ong. 9.45 uur kwamen de meeste kinderen het veld op, waar inmiddels met de nodige hulp alles klaarstond. Iedereen kreeg een hesje, zodat je wist in welk team je zat en bij welke coach(es).

Na de gezamenlijke warming-up van Dennis G starten we om 10.15 met het toernooi.

De oude D speelde een hele wedstrijd tegen de nieuwe D en daarna volgde nog 4 rondes koppelschieten. Waar de oude D met niet al teveel moeite de wedstrijd won, werden ze bij het koppelschieten weggeschoten door de nieuwe D.

Bij de E waren er wat nieuwe gezichten,meegebracht door jeugdleden. Deze nieuwe kids werden gecoacht en soms zelfs bij de hand genomen om het spelletje te leren.

Hier speelden  3 teams, Groen,Wit en Blauw,tegen elkaar. Ook was er voor elke ploeg een ronde strafworpen nemen. Waar het in de wedstrijd soms wat lastig was om te scoren,lukte dat hier heel goed.

Aan het eind van de ochtend bleek team Groen de sterkste en daarvoor ontvingen zij een certificaat.

Team Groen had een heel gelukkige  coach, die eindelijk ook eens een keer kampioen werd.(Of lag dat aan de goede ondersteuning van de hulpcoach (: )

Bij de F heel veel nieuwe kinderen. Een paar die overkwamen van de kangoeroes en 5 deelnemers van de try-out trainingen, die ook weer andere kinderen meenamen.

Ook hier 3 teams, die wedstrijdjes van 2×10 min tegen elkaar speelden. Er werd fanatiek gespeeld,hard gewerkt en plezier gemaakt. Ook hier voor elk team een ronde strafworp nemen.

In deze poule is geen winnar bekend. Het zijn allemaal winnaars!! En daarom kreeg iedereen een certificaat.

Tussendoor konden de teams een keer limonade halen en na afloop kregen alle deelnemers een ijsje.

Het was gelukkig de hele ochtend droog en een goede temperatuur om te spelen.

Door de versoepeling mochten ouders op het terras plaatsnemen of langs de lijn staan en mocht de kantine open. Dat maakt het een heel stuk gezelliger op het veld.

Dankzij de hulp van nieuwe coaches: Elize,Tessa, Semantha,Sam,Joost Monique en Nora en de al ervaren  coaches: Gerda, Dave,Marianne,Irene,Dennis,Nikki en Robin de scheidsrechters Luc, Dennis G, Dennis M en Petra en kantinemedewerkers Elly en Chantal is het een geslaagd toernooi geworden.

De try-out trainingen hebben ons tot nu toe 5 nieuwe leden opgeleverd. Bibi,Daan,Nikki,Lizz en Jaimy van harte welkom bij kv Purmer en heel veel korfbalplezier gewenst.

Mogelijk komen er nog meer nieuwe leden bij, maar deze opzet van try-out trainingen en toernooi krijgt volgend seizoen zeker een vervolg.

Nogmaals dank aan iedereen,die heeft meegeholpen deze ochtend tot een succes te maken.

Joke

P.S. alle deelnemers krijgen nog een teamfoto als herinnering aan deze dag.