Bep F2 – Purmer F1

Vandaag stond voor de F1 de purmerderby op het programma. Nadat we eerst de uitslag van de F2 hadden gehoord baalden we een beetje van het verlies. Wel vonden we het een hele goede prestatie. Als wij het net zo goed doen kunnen wij misschien wel de punten bij de purmer houden was de gedachte.

De eerste tien minuten in de stralende zon stonden in het teken van meebewegen met de coaches. De trouwe aanhang aangevuld met oma’s en tantes besloot een kantwissel voor de coaches aan te vragen. De rust keerde terug langs de kant. Nu dan de wedstrijd.

In de eerste tien minuten moesten de gladiatoren toch nog even warm worden. BEP kwam op 1-0 en liep na de 1-1 uit tot 3-1. Coach Petra nam de ploeg bij elkaar en zette de ploeg op scherp. Het resultaat mocht er wezen. Rust 3-4. Een spannende wedstrijd met een verdiende voorsprong!

Wat stonden ze goed te verdedigen. En wat ging de bal goed van hand tot hand. Snel aanvalsspel werd afgewisseld met goed de rust bewaren door wout. Grote klasse!

In de tweede helft duurde het nog geen 20 seconden voordat de 3-5 op het scorebord stond. Een onoplettendheid in de tegenaanval zorgde voor de 4-5. Vanaf dit punt is het nagelbijten voor iedereen die purmer lief heeft.

Verdedigend was het ijzersterk. Met tactische aanwijzingen die van overal vandaan komen. Van de papa’s en mama’s tot de coach. Iedereen riep de purmer naar de eindstreep toe.

Als klap op de vuurpijl viel ook nog de 4-6!! Kon het nog misgaan ?? Petra moest het laatste gedeelte missen en Wendy nam de coaching over. Ongekend spannend en BEP kwam ook nog tot 5-6. Wat een veerkracht zeg.

Nou veel verder wilde purmer het niet laten komen. De agressie aan de bal en het goede verdedigen zorge ervoor dat we de westrijd winnend af hebben gesloten!! Geweldig toch. Wat maken ze een progressie door en wat hebben ze plezier in het korfballen.

Ook de strafworpen werden nog gewonnen.

De doelpuntenmakers van vandaag zijn Elena 3x, Timo 2x en Mike. Maar zonder de fantastische onderscheppingen van Bobbi en de rust aan de bal van Wout hadden we dit niet kunnen bereiken.
Kortom een echte teamprestatie.

We hebben nu 2 weken vrij en mogen op 12 mei om 10 uur weer aantreden. Dan spelen de F1 en F2 thuis op het sportpark Purmer-noord.

Opa’s en oma’s komt dit zien! Want het is een leuk clubje bij elkaar hoor. Onze kanjers van de F !!