Wedstrijdverslag Purmer D1 – Stormvogels D1

Op een stralende dag arriveert het team bij het sportcomplex van de Stormvogels, na de hockeysters van het veld verjaagt te hebben en een warming-up kunnen we van start.

Roëll, Djaya, Elize en Joost mogen eerst het veld op. Sam en Tessa verlenen morele bijstand vanaf de zijlijn. Waar deze zijlijn precies is weet eigenlijk niemand, gedurende de wedstrijd wordt het speelveld meermaals te groot of juist te klein ingeschat. Gelukkig heeft de scheids een scherpe blik!

Een eerste poging van Roëll mist helaas de korf.

De verdediging van de Stormvogels is goed op orde, een mooi samenspel van Roëll, Elize en Djaya heeft niet het gewenste resultaat.

Elize merkt dit even later zelf, wanneer er wordt gefloten voor het dóór de verdediging lopen in plaats van eromheen te kunnen.

Gelukkig is de verdediging van Purmer ook dik voor elkaar, twee pogingen van de Stormvogels worden vakkundig gestopt.

Het tempo wordt plots flink opgevoerd. Purmer kan het even niet bijbenen, waardoor de Stormvogels met 1 – 0 voor komen te staan. Na het fluitsignaal merken we dat Purmer ook een versnelling hoger kan, binnen een seconde of tien staat het door een mooie doorloopbal van Elize 1-1.

We gaan de tweede periode in met deze stand, een tweede doorloopbal van Elize en een mooie poging van Joost gaan niet door de korf.

Tessa en Sam mogen er de tweede periode in, Roëll en Djaya mogen even uitpuffen.

Het wordt een periode met veel aanvallend spel van Purmer er vinden veel pogingen plaats die door de Stormvogels worden verdedigd. Vaak lijkt het echter aan de gebruikte bal te liggen, deze is een beetje angstig voor de korf en zorgt uiteindelijk niet voor een ander scorebord. Een strafworp van Sam wordt door de scheids afgekeurd, Joost was iets te snel onderweg om de bal af te vangen. Het blijft 1-1.

Na een langere pauze starten we de derde periode met Roëll, Djaya, Tessa en Sam. De bal lijkt er wat meer zin in te hebben. Na een mooi en snel samenspel van Djaya en Tessa dat helaas niet leidt tot een doelpunt weet Sam de stand met afstandschot op 1 – 2 te brengen! Even later weet hij dit nogmaals voor elkaar te krijgen door van een grote afstand de 1 – 3 voor Purmer te scoren.

De toeschouwers houden de adem even in bij de twee strafworpen die de Stormvogels mogen nemen, gelukkig vinden de worpen de korf niet en blijft het 1 – 3.

Het is duidelijk dat er de laatste tijd veel is geoefend met het afvangen van de bal, na een doelpoging beland de bal vaak in handen van Purmer. Mooi samenspel!

In de afsluiting van de derde periode weet Djaya met een mooi schot de stand naar 1 – 4 te brengen.

Sam en Tessa mogen er bij de laatste periode even uit blijven. Er worden een aantal doelpogingen gedaan, sommige worden mooi opgezet door goed teamwerk maar leiden niet tot meer punten voor Purmer.

en niet verdedigd schot van de Stormvogels gaat wel door de korf, 2 – 4.

Met nieuwe energie betreden Tessa en Sam de laatste vijf minuten het veld, Joost en Roëll moedigen het team vanaf de kant aan. Helaas is de energie niet voldoende om de score nog te wijzigen, Tessa en Sam laten nog een aantal goede pogingen zien die er helaas niet in gaan.

We eindigen vandaag de wedstrijd met 2 – 4, in het voordeel van Purmer!