Eerste competitie weekend 2021/2022

Yes!!!! Vandaag mocht de jeugd dan na al die maanden wachten, EINDELIJK weer competitie spelen.
Voor alle jeugdteams stond er een uit- wedstrijd op de planning.
Van Uitgeest, Assendelft naar Oostzaan, Koog Zaandijk, en ook Andijk werd bezocht door onze jeugd, trainer/coaches en supporters.
In Uitgeest wisten de jongste van onze club van Stormvogels te winnen. Maar liefst 8 prachtige doelpunten werden gemaakt door de kids. Vandaag hadden ze wel wat last van een hindernis: DE WIND! Hierdoor kwam het belang van goed overspelen en samenwerken goed naar voren. Uiteraard liet Stormvogels het niet zomaar gebeuren. Door het samenwerken van hun toppers, moesten onze F’jes ook verdedigend aan de bak. Dakjes maken, ballen stelen en als een sticker achter je poppetje aan zorgde ervoor dat ze maar 2 tegendoelpunten hebben moeten incasseren. Superknap toch?!

In Oostzaan stond de E1 klaar voor hun strijd tegen OKV, en een strijd was het! Op het scorebord stond aan het einde van de wedstrijd 8-4 genoteerd. Ook al was de uitslag niet in het voordeel van Purmer, zijn er 4 doelpunten gecreëerd! Bij het maken van deze doelpunten stond het goed plaatsen centraal. Tijdens de trainingen is de E1 hard bezig om te leren uitstappen bij het plaatsen en niet meer over hun tegenstander heen gooien. Dit was in de wedstrijd een paar keer goed te zien, en werden dan ook beloond met een doelpunt. De tegenstanders wisten hun lengte goed te gebruiken en in te zetten, en hier ligt dan ook een mooi leerpunt voor ons, slimmer zijn en tactischer gooien. Een mooi trainingsdoel wat helemaal goed gaat komen! Laten we vooral even niet vergeten te benoemen dat de E1 de strafworpencompetitie is begonnen met 0-4, dus aan het vermogen om te scoren kan het niet liggen in de volgende wedstrijd van deze kanjers!!

Andijk kreeg vandaag bezoek van 2 jeugdteams en de E2 mocht als eerste shinen. En shinen kunnen zij als geen ander. Andijk heeft 7 doelpunten mogen vieren, maar ook KV Purmer mocht 2x Andijk wakker juichen!!! De toppers van de E2 hebben afgelopen weken hard getraind met elkaar om te werken aan samenspel, balgevoel en strijd! En voor die 2 doelpunten hebben ze gestreden als leeuwen en leeuwinnen! Doorzetten en gaan, ondanks een verschil in niveau met de tegenstander
Dat is toch het mooiste wat er is?

In Assendelft stond de D1 om 10:15uur klaar om Furore en de wind te trotseren. En dit deden ze met alles wat ze in huis hadden! Genieten geblazen dus! Zoals al eerder werd beschreven, bij wind is samenspel NOG meer van belang. Plaatsen, vrijlopen, vangen alles is nodig om de bal te verplaatsen. Een van de struggles van de D1 is soms, de bal goed naar het aanvalsvak brengen wanneer deze is onderschept in het verdedigingsvak. Hoe tof is het dan om te zien dat het harde trainen effect heeft in een wedstrijd waar het echt moet?! Nou heel tof dus!!
In de eerste helft vielen de doelpunten als rijpe appels van de boom, dit is wat de supporters en trainer/ coaches zeiden na de wedstrijd! Mega veel kansen en de afronding was perfect. Zelfs de scheidsrechter raakte de tel even kwijt en gooide er een bonuspunt bij met tellen haha.
In de tweede helft bleven de kanjers van de D kansen creëren, discutabele beslissingen van de leiding en pech in de afronding zorgden voor een iets wat minder doelpuntenfestijn. Ondanks dat, gingen de wedstrijdpunten gewoon mee naar Purmerend!! De kids zullen met trots terugdenken aan hun 4-7 winst 😀

Het andere team wat in Andijk werd verwacht was de C1. Onze C1 stond samen met hun coaches helemaal klaar om in de praktijk te brengen wat ze de afgelopen trainingen hebben geoefend. Wat is dat dan balen als dat er op het moment suprême niet helemaal uitkomt! Andijk heeft dit moment wel aangegrepen om te laten zien wat ze in huis hebben. En wat bleek? Ze hebben dezelfde ingrediënten als ons eigen C, dus een volgende keer beloofd het een echte strijd te worden! Niet opgeven kanjers, leren, meenemen en op naar de volgende uitdaging!

De B1 mocht in Assendelft om 10:15uur ook tegen Furore aantreden. Wist u dat de B1 onlangs nieuwe trainer/ coaches heeft gekregen en dat zij hard aan het trainen zijn om hun korfbaltalent naar een hoger level te brengen? Zij gingen dit dan ook vandaag eens oefenen in een competitiewedstrijd. Is daar een uitslag uitgekomen waar ze heel trots op kunnen zijn? Misschien voelt dat niet zo voor deze toppertjes. Willen ze deze wedstrijd snel vergeten? Het liefste natuurlijk wel… MAAR ieder talent moet worden uitgebouwd, uitgedaagd worden, geprikkeld en gemotiveerd worden om de volgende keer nog steviger, krachtiger te kunnen shinen! En dat is wat er gebeurd na dit soort wedstrijden. Verbeterpunten kiezen, trainen en vooral plezier hebben in dat wat je doet toppers!

Onze “oudere” jeugd, de junioren maakte vandaag hun entree op het veld van KZ/Thermo4U en gingen daar ook met een heerlijk gevoel weer vandaan! Met maar liefst 10 doelpunten hebben ze KZ laten zien dat zij sinds kort training krijgen van een nieuw trainersduo met korfbalervaring! Superleuk toch om te zien dat dit meteen effect heeft? Met 6 tegendoelpunten en 10 eigen goals neemt ook de A1 de 2 winstpunten mee terug, heerlijk toch!

Volgende week speelt alle jeugd op ons eigen veld in Purmerend en kan er vanaf 09:30uur de hele dag worden genoten van een nieuwe speelronde. Zien we u dan?!

Een mooi weekend gewenst,

Sportieve groetjes van de JC