De eerste competitieronde van de 2e periode veld!

Na een poosje vrij te zijn geweest mochten de kids weer aan de bak! Door de vakantie werden er ook wat wedstrijden verplaatst door tegenstanders… maaaar er werd door een aantal teams onwijs gestreden! Super trots zijn we op ons extra ingeschreven E-team. Door een aantal nieuwe kindjes in deze categorie spelen we voor het eerst met 4 E-teams 🥰..

We beginnen bij ons jongste toppers van de F,

OKV F1 – KV Purmer F1
Dit weekend was de eerste veldwedstrijd van onze F1. En wat een wedstrijd!!! Vanaf het begin werd er goed scoord door ons team, en de verdediging ging ook weer helemaal top! De bal werd vaak door ons onderschept en hier kwam dan ook regelmatig een doelpunt uit. Ook kwamen er mooie aanvallen waarbij de bal goed overgooit werd, en de aanval werd afgemaakt met een mooi doelpunt. Uit eindelijk hebben deze toppers gewonnen met 5-12!!! De coach is weer mega trots op het team!

Van Oostzaan naar Zaandam..

Roda E1 Purmer E1.11-10.
Vandaag voor de E1 weer de eerste buitenwedstrijd. Nadat we met z’n alle vergaten dat er ook verdedigd moest worden eindigen we het 1e kwart met 4-2.
2e en 3e kwart laten we weer zien dat we uiteraard wel kunnen korfballen. Laatste kwart begonnen met 7-9 voor. We scoren vlot 7-10. Direct via een strafworp de 8-10 waarna via de scheidsrechter het initiatief bij roda lag. De tijd was om bij 10-10. Maar hij liet het lang genoeg doorspelen, zodat Roda de winnende kon maken. Ondanks het verlies, 2 trotse coaches! En bijna iedereen gescoord!!!
Op naar de volgende wedstrijd

In IJmuiden mocht de E2 tegen een voor hun bekend team. In de zaal hebben zij elkaar al vaker getroffen. Altijd pittige wedstrijden en zo begon het vandaag dan ook. Er werd goed verdedigd door onze kids! Het stond lang 1-1.
Opeens draaide alles om toen iedereen doorhad dat schieten leuk is, maar afvangen misschien nog wel belangrijker. En jahoor.. HERHALEN MAAR!!! We liepen uit naar 1-6! Het laatste kwartje gingen we iets te makkelijk het veld weer in. Kat in het bakkie is dan de gevaarlijke gedachte die op de loer ligt.
Bij de 4-6 kregen weer het strijdgevoel terug!!! Met een 5-8 eindstand namen we de winstpunten mee naar Purmerend! Whoehoeee!!!! Op naar volgende week met deze toppers 🙂

Dkv Ijmuiden had een Purmer dagje, want ook de E4 mocht hun allereerste echte wedstrijd spelen! Na vorige week al even geoefend te hebben!
En dat het de tweede wedstrijd was zag je al, we waren al meer op elkaar ingespeeld, durfde elkaar te helpen en er werd zelfs overgenomen in de verdediging. De tegenstander was al iets meer op elkaar ingespeeld en helaas verloren we met 8-0, maar de strafworpen hebben we gewonnen 1-3!! Volgende keer gaan we de dat toepassen in de wedstrijd!

De C1 mocht ook aantreden tegen het voor hun onbekende DKV.

Met een lekker voorjaarzonnetje vertrokken vanuit Purmerend. Eenmaal aangekomen in IJmuiden kregen we bewolking, wat meer wind en uiteindelijk een regenbui te verwerken. Heerlijk.

De wedstrijd begon, Purmer had er zin in en we domineerden de eerste helft volledig. Zowel verdedigend als aanvallend hadden we de boel onder controle. De passing was op orde, er zat een lekker tempo in het spel, en verdedigend heel vaak een onderschepping. Kortom de 3-0 voorsprong bij rust was niet alleen dik verdiend, eigenlijk was het nog te weinig. Als je zo dominant bent moeten we onszelf leren belonen en een ruimere afstand nemen.

De tweede helft kwam DKV er beter in, kregen wij hij wat moeilijker, maar wisten we alsnog een aantal fantastische doelpunten te maken. Het is mooi te zien dat we vanuit verschillende schijven een doelpunt kunnen maken. Uiteindelijk ook vandaag weer doelpunten verdeeld over beide vakken. Dat is iets waar we veel aandacht aan schenken en dan is het superleuk om te zien dat we daarin sterker worden.

Kortom een mooie start van het laatste deel!

De D1 en B1 hun wedstrijden werden op verzoek van de tegenstanders verplaatst. Voor hun dus nog een paar weken wachten voor ze mogen spelen. De rest van de jeugd heeft dus een goede start gemaakt en kijken uit naar de volgende speelronde!

Voor nu wensen wij iedereen een mooie meivakantie, een heerlijke Koningsdag en vooral nog een fijn weekend!